Zpět

Microsoft 365 od T-Mobile pomohl firmě vstoupit do nové reality

Přes víkend nám T-Mobile přestěhoval firmu do cloudu

„V pátek jsme odešli domů a v pondělí bylo hotovo,“ říká v rozhovoru o cloudovém stěhování své firmy Luna Atelier Martin Plandor. Také upřímně prozrazuje, jak se změnil firmě, která vyrábí reklamu, pracovní rytmus v době pandemie a jak pomohly nástroje Microsoft 365 zvládnout nelehké období.

Luna

Minulý rok byl plný změn, bylo to tak i u vás?

Změn bylo opravdu hodně. V době pandemie jsme například začali vyrábět i ochranné štíty z plexiskla. To nám při výpadku veletrhů doplnilo práci, i když jsme z těch zakázek moc radosti neměli.

Jako firma jsme ten rok zvládli dobře, i když se zkomplikovalo plánování práce a práce hodně ubylo, zmizely výstavy a dost kampaní. Uvědomili jsme si, že máme fajn tým a že i v období, kdy je práce méně, dokážeme fungovat. Je lepší fungovat s nějakými omezeními než nefungovat vůbec.

Co konkrétně jste změnili, aby mohlo vaše podnikání pokračovat?

Lidi, u kterých to dávalo smysl, jsme převedli na práci z domova. A pro jednodušší fungování jsme přešli na Microsoft 365, takže kolegové mohou díky cloudovému řešení plnohodnotně fungovat z home office. Jde přibližně o třetinu z našich 25 zaměstnanců, hlavně o obchodní tým a grafiky. U tiskařů nebo svářečů to dost dobře nejde.

Iniciovali jste přechod vy, nebo to byla nabídka T-Mobile?

Měli jsme na vyzkoušení pár licencí M365 a přemýšleli jsme, jak s naším poštovním serverem pokračovat dál. Dobíhaly velikosti schránek, řešili jsme, jestli pořídit nový server. A pak přišla z T-Mobile nabídka, která se nám zalíbila. Včetně toho, že celý přesun si vezme na starost operátor. Nám tak odpadla velká investice i složitá administrace. Přidat mailovou schránku zvládnu i sám.

Luna

Jak využíváte Microsoft 365 v každodenním byznysu?

S přibližně 90 % našich zákazníků i dodavatelů komunikujeme ve videokonferencích v Teamsech. U některých dodavatelů byl striktní zákaz osobního jednání i v létě.

Interně pracujeme v M365 všichni, protože jsme do nich převedli starší poštovní server. Pokud musí někdo nečekaně zůstat doma v karanténě, přihlásí se z domova a může se na maily podívat nebo je přeposlat. I lidé ve výrobě využívají maily, kalendáře. Zvažovali jsme, že přejdeme do cloudu kompletně, ale například u tiskových dat pracujeme s opravdu velkými objemy a jde o rychlost, takže tam zatím zůstáváme lokálně.

Nepoužíváte OneDrive pro výměnu dat s klienty?

Ten ano. Já ho používal i dříve, ale díky M365 ho začali využívat i kolegové. Některé věci sdílíme mezi sebou i s dodavateli a zákazníky.

M365 hodně zjednoduší situaci. I zákazníci, kteří se cloudu bránili a báli se ho, ho berou jako samozřejmou součást dnešního života. Během posledního roku k tomu dospěla spousta firem. Z firem, se kterými spolupracujeme, se mě často ptají, jak to funguje, jak jsme spokojeni.

Jak vám pomohli s úspěšným přechodem do cloudu lidé z T-Mobile?

Do jejich rukou jsme svěřili celou migraci. V pátek jsme odešli domů a rozběhl se převod. V našem docela komplikovaném prostředí to nebylo jednoduché. První plán nezafungoval, druhý také ne, ani třetí. Ale čtvrtá připravená cesta vyšla a pánové to v potřebném čase zvládli. Vlastními silami bychom to nedokázali. 

https://www.t-mobile.cz/dcpublic/Luna_B2B_blog_1.jpg