Zpět

Microsoft 365 u T-Mobile bez ročního závazku a bez zdražení

Microsoft 365 jsme začali prodávat v době, kdy bylo běžné pořídit si krabici se softwarem pro jeden počítač za několik tisíc a při instalaci opisovat licenční klíč. Byli jsme nadšení jednoduchostí a uživatelskou vstřícností 365tek. Měsíční předplatné, licencování na uživatele, možnost kdykoliv zrušit nebo změnit produkt podle momentálních potřeb zákazníka. Takhle má fungovat software budoucnosti, říkali jsme si.

M365

Náš T-Cloud jsme hned od začátku postavili jako plně automatizované řešení, které požadavky zákazníka zpracované v systémech T-Mobilu zprocesuje přes API Microsoftu v reálném čase. Později jsme celý T-Cloud integrovali přímo do našeho CRM, takže s produkty 365 zákazník pracuje stejně snadno jako s hlasovými tarify.

Microsoft do rozvoje 365 hodně investoval, jednotlivé licence uměly čím dál tím víc, a tak nás informace o zdražení překvapila jen napůl. Co nás ale zaskočilo velmi byla nová varianta závazku na 12 měsíců, zvýhodněná lepší cenou, a znevýhodněná řadou omezení. Pokud chtěl zákazník slušnou cenu, musel se na rok dopředu rozhodnout, jaké produkty bude potřebovat. Na změnu svého rozhodnutí měl pak mít šibeniční lhůtu 72 hodin. Po uplynutí lhůty se vše zafixuje, a další stejně krátké změnové okénko se otevře zase až příští rok.

M365

Bohumil Vohanka - T-Mobile expert na M365

Mentálně jsme se s touto variantou nedokázali smířit. Jakékoliv závazky a nemožnost změn jde přece přímo proti základním principům cloudu. Dopady pocítí nejvíc menší firmy, kterým se podmínky podnikání mění a nemají jistotu, co bude za rok. Navíc v T-Mobilu odbouráváme závazky i u dalších našich služeb, takže rozhodnutí Microsoftu pro nás bylo jako jít zpátky v čase.

Rozhodli jsme se závazkové varianty ani nezavádět. V T-Cloudu jsou v nabídce jen měsíční licence bez závazku, které lze kdykoliv přiobjednat, rušit či měnit. A to všechno za ceny, které zákazník jinde dostane jen v případě, že se na rok upíše. V některých případech náklady tak narostly, že jsme ke zvýšení ceny museli přistoupit také, ale všude, kde to bylo možné, jsme ponechali původní ceny před zdražením Microsoftu. Například u nejprodávanějších produktů Business Standard, Exchange Online Plan 1 nebo Apps for Business.

Věříme, že naše stávající i budoucí zákazníky potěší, že u nás dostanou služby Microsoft 365 bez omezení a za skvělé ceny. Více informací zde https://www.t-mobile.cz/podnikatele-firmy/microsoft-365#benefity

https://www.t-mobile.cz/dcpublic/m365-b2b-blog2.jpg