Zpět

Marketingové tipy: Jak na sociální sítě

Aby mohla být vaše firma úspěšná, potřebujete si nejprve vybudovat zákaznickou základnu. Potřebujete místo, kde můžete mluvit se současnými i potenciálními zákazníky. Místo, kde jim budete pomáhat, bavit a sem tam jim ukážete nějakou tu obchodní nabídku. A jak se jmenuje toto zázračné místo? No přece sociální sítě.

Než si otevřete Facebook a vytvoříte si firemní profil, sesbírejte si pár cenných informací, které vám komunikaci na sociálních sítích usnadní. Dnes vám některé z nich představím.

1. Zjistěte si, kdo je vaše cílová skupina

Už v předchozích prvních marketingových tipech, ve kterých jsme se podívali na téma, jak psát blog, byla cílová skupina na prvním místě. Zjistit si vaše persony, tedy reprezentanty aktuálních a potenciálních klientů, je alfou a omegou při tvorbě obsahu, ale i jiných marketingových aktivitách. Ze specifikované cílové skupiny zjistíte, které sociální sítě jsou pro vás nejvhodnější.

Například: Podnikáte v techničtějším prostředí a orientujete se převážně na starší věkovou kategorii, řekněme 55+. Takové lidi budete na Facebooku hledat asi tak jako jehlu v kupce sena. Ale naopak možná zjistíte, že majitelé a ředitelé firem, na které cílíte, mají vytvořeny profily na LinkedInu.

Mějte na paměti, že sociální síť není jen Facebook. Máme také Twitter, LinkedIn nebo Instagram. Každá z nich nabízí jiný druh zábavy a obsahu. Jedno však mají společné. Pomáhají vám vybudovat správnou komunitu.

2. Zamyslete se nad tím, co můžete na sociálních sítích publikovat

Instagram je jednoznačně trendy sociální síť plná inspirativního obsahu. Chcete jej použít pro vaši firmu? Než se do toho pustíte, zamyslete se nad typem obsahu, jaký hodláte na sociálních sítích využít. Konkrétně u Instagramu se jeho tajemství skrývá v pěkných a kvalitních fotkách. Pokud nemůžete zajistit pravidelný přísun čerstvého a kvalitního fotomateriálu, raději se poohlédněte jinde.

Při publikování na sociálních sítích je důležitá různorodost obsahu. Pokud se rozhodnete mít profil na Facebooku nebo LinkedInu, zaměřte se na různé typy příspěvků. Na obou můžete přidávat odkazy na vlastní nebo externí články a fotky. V případě Facebooku je těch možností více, od obrázků GIF přes videa až po tzv. karusel.

3. Naplánujte si obsah dopředu

Než si vytvoříte profil na jakékoliv sociální síti, udělejte si menší brainstorming. Zjistěte si, jakým tématům byste se mohli věnovat, jaké kategorie příspěvků umíte zastřešit, a hlavně si určete odpovědnou osobu. Jestliže se o jeden profil stará více lidí, někdy to nadělá více škody než užitku. Každý má totiž vlastní styl vyjadřování.

Ideální pomůckou při vytváření obsahu na sociální sítě je plán. K vytvoření minišablony vám postačí i Word nebo Excel, kde si určíte:

- co bude zobrazeno na grafice příspěvku,

- textové znění příspěvku,

- odkaz, kam má příspěvek směřovat,

- datum zveřejnění.

Při tvorbě příspěvků pomáhá i vytvoření pravidelných „seriálů“. Může to být představení týmu, prostor, služeb, ale také páteční vtípek nebo pondělní rána v kanceláři. Takto budete mít každý měsíc některé typy příspěvků dopředu vymyšlené.

Vždy však myslete na pravidlo 80/20, o kterém jste se mohli dočíst již v předchozím článku. 80 % obsahu má vaše fanoušky bavit, informovat nebo vzdělávat a zbývajících 20 % může být self-promotion nebo obchodní nabídka.

https://www.t-mobile.cz/images/757f924d-5f79-4b71-9740-187d4590d680.jpeg