Zpět

Využijte Wi-Fi jako marketingový nástroj

Pořádáte koncert, předvolební setkání nebo jinou veřejnou akci na náměstí nebo v parku a nevíte, kolik lidí se akce zúčastnilo a zda ti, co přišli už na začátku, vydrželi až do konce? Dokážete tyto lidi informovat o další akci nebo o jiných důležitých sděleních, aniž byste to dělali během programu každých 10 minut přímo z pódia?

Variant je mnoho. Od tištěných programů, které pak musíte uklízet po celém městě až po Big Data, kdy zjistíte počet, složení a chování účastníků akce. Touto cestou je už ale nemůžete kontaktovat a informovat. Podívejme se, jak tento problém vyřešili v Olomouci.

Wi-Fi zdarma pro každého

Na Horním náměstí v historické části města se často konají trhy, kulturní i nábožensky laděné akce. Někdo zůstane a někdo jen prochází. Přesto má radnice přehled, kolik lidí se na náměstí v danou chvíli nachází i jak dlouho se tam zdrží. Jak je to možné? Na náměstí, které má cca 1 ha může kdokoliv chytit Wi-Fi signál.

Nejen, že má internet zcela zadarmo, ale také je nasměrován do Informačního střediska nebo získá přímo do svého telefonu informace, které mu město potřebuje nebo chce sdělit. Takto může být „kolemjdoucí“ upozorněn na připravované nebo probíhající akce, získá informace o městě atd. Díky jazykovým mutacím si Olomouc může udělat očko i u cizinců a nalákat je na nějakou zajímavou kulturní akci, o které by se jinak nedozvěděli.

Statistika nuda je, má však cenné údaje

Co získala Olomouc kromě spokojených občanů, kteří mají na daném místě bezplatný přístup k internetu? Vedle výše zmíněného nástroje pro informování návštěvníků náměstí má navíc nástroj, ve kterém dlouhodobě sleduje statistické informace o tom, kolik lidí se na náměstí v dané chvíli pohybuje.

Také má přehled, zda jsou návštěvníci na náměstí poprvé nebo se pravidelně vrací. K čemu je to ale dobré? Pokud se město rozhodne naplánovat rekonstrukci nebo výměnu vodovodního potrubí, určitě si vybere období, kdy se po náměstí statisticky pohybuje nejméně návštěvníků. Nebo naopak, pokud chce mít úspěch akce zaručen, naplánuje ji na období se statisticky největší návštěvností. K tomu dobře zacílená reklama a úspěch mají v kapse.

Jak dlouho trvá realizace?

Pokrýt Wi-Fi signálem celé hektarové náměstí není úplně jednoduchá záležitost. Navíc musíte vše promyslet tak, abyste internetem nezásobovali přilehlé kavárny, okolní domy a kanceláře. Zní to jako sci-fi, ale celá realizace trvala cca 2 týdny a po těchto dvou týdnech již běžel ostrý provoz.

Surfuji, tedy jsem

My, koncoví uživatelé jsme si na free Wi-Fi postupně zvykli a už ji bereme často jako standard. Hojně ji využíváme v kavárnách, restauracích a v hotelích na dovolené. Někteří z nás i při obchodních jednáních nebo při jízdě vlakem. Hodinová cesta z Prahy do Pardubic s Wi-Fi signálem uteče jako voda. To ani nemluvím o delších trasách, kdy skoro litujeme, že už musíme vystoupit.

A že dostanu nevyžádané informace navíc? Třeba to zrovna bude něco pro mne a informaci nebo nabídku využiji. A nyní se nám může stát, že sedíme uprostřed krásného historického náměstí na lavičce u kašny, sluníme se a přitom jsme na síti. Kavárny a hotely mimo dosah a my máme přesto plný počet čárek.

To se může stát zatím jen v Olomouci…

Statutární město Olomouc je s cca 100 tis. obyvateli 6. největším městem v ČR, které každoročně navštíví téměř půl milionu turistů z ČR i ze zahraničí. Olomouc vždy patřila mezi nejvýznamnější královská města v českých zemích. Díky své výhodné poloze, starobylé univerzitě, duchovním, kulturním a řemeslným tradicím byla po dlouhá staletí přirozeným centrem Moravy, které lákalo umělce, vzdělance a obchodníky.

https://www.t-mobile.cz/images/4f77bf51-91bd-4394-8f20-32bbdd051f1c.jpg