Marketingové trendy, které se letos vyplatí vyzkoušet: Ephemeral content

Monika Floreková

V rámci série marketingových trendů zabloudím dnes do oblasti, se kterou se, pokud používáte sociální sítě, potkáváte každý den. Jde o záhadně znějící ephemeral content. Když se na něj však podíváte blíže, zjistíte, že tento pojem je vám bližší, než si myslíte.

Ephemeral content může pro vás znít jako z cizí planety, ale jde o obsah, který je přístupný pouze na určitý čas a pak se navždy ztratí. Proslavily ho sociální sítě Snapchat, Instagram nebo Facebook. Většinou jsou příspěvky dostupné 24 hodin, a pokud si je chcete prohlédnout zpětně, už se k nim nedostanete.

Značky po celém světě si oblíbily tento typ obsahu právě pro jeho dočasnost. Jednoduchým způsobem dokážete v uživatelích vzbudit zájem, ukázat jim exkluzivní záběry ze zákulisí nebo je navnadit na novinku, kterou chystáte. Některé firmy se věnují těmto příspěvkům do té míry, že mají vypracovanou vlastní obsahovou strategii.

Proč je tento typ obsahu zajímavý?

Sociální sítě jako Instagram jsou založeny na kvalitním obsahu. Pokud chcete zapojit do komunikace co nejvíce uživatelů, pomohou vám v tom kvalitní fotografie a videa. Při využívání Stories můžete být více autentičtí a publikovat obsah v reálném čase. Právě zde vám fanoušci odpustí, pokud na fotce nedodržíte zlatý řez nebo nepublikujete 4K video.

Ephemeral content pracuje i se syndromem FOMO – Fear of missing out. Pokud kontrolujete svůj telefon, i když vám nepřišla žádná notifikace, v pravidelných intervalech scrollujete na sociálních sítích a vidíte, co nového mají vaši přátelé, můžete syndromem FOMO trpět i vy. Jednoduše se bojíte, že vám něco uteče. A co vám může uprchnout snáze než obsah, který po 24 hodinách zmizí?

Když uživatelé spatří Stories, drtivá většina se na ně hned podívá. Značkám to přináší výhody, ale i negativa. Mají sice jistotu, že jejich příspěvky nejsou zbytečné, ale na druhé straně uživatelé očekávají neustálý přísun obsahu, a někteří dokonce i v konkrétním čase.

Průzkumy nám stále více dokazují, že smartphony využíváme častěji než klasické počítače. Tím se mění i způsob, jakým uživatelé konzumují obsah, a právě Stories, ať už na Instagramu, nebo na Facebooku, pro ně představují dokonalý typ obsahu.

Pokud se rozhodnete využívat ve své obsahové strategii i ephemeral content, tedy dočasný obsah, vyzkoušejte všechny jeho možnosti. Ukažte svým fanouškům záběry z natáčení nebo focení kampaně, nabídněte jim slevový kód, který bude dostupný pouze 24 hodin. Tímto způsobem si dokážete i změřit, kolik lidí se vám podařilo zaujmout.

Sdílet článek:

Podobné články

Marketingové trendy, které se letos vyplatí vyzkoušet: Video

Videa používají značky hlavně pro jejich schopnost vysvětlit hlavní myšlenku za několik sekund.

Přečíst článek

O město se můžete starat, jenom když ho dobře znáte

Brno má podle statistického úřadu zhruba 380 tisíc obyvatel. Ve skutečnosti je ale ve městě lidí mnohem víc.

Přečíst článek

Big data a strojové učení proměňují marketing B2B

Big data a strojové učení patří mezi hlavní nové techniky, které proměňují B2B marketing a generování leadů.

Přečíst článek