Terminál
Výhody
- Jedno zařízení umožňující akceptaci karet, pokladní funkce a tisk účtenek
- Možnosti dotykového i tlačítkového módu
- Připraveno pro příjem elektronických stravenek
- Statistiky prodejů napříč celou prodejní sítí
- Sdílení dat mezi více zařízeními
- Pohodlná správa v internetovém portálu
Cena zařízení
Potřebujete poradit nebo si chcete zařízení prohlédnout na prodejně?
Popis zařízení
Služba navržená přesně pro účely elektronické evidence tržeb. Buďte neustále online a mějte možnost spravovat své účty bez přerušení se stabilním internetem, který pro účely evidence dokladů využíváte bez jakéhokoliv omezení.
Pro účely evidence není datový limit omezen – to znamená, že za stále stejnou cenu můžete evidovat jednu či tisíce účtenek denně. Připojení můžete za poplatek využívat i pro jiné účely.
Příslušenství
napájecí kabel, adaptér
Specifikace
- Klávesnice: 15 tlačítek (na zadávání PIN)
- Kotoučky: 57 mm x 40 mm
- Displej: 3,5“ dotykový barevný TFT LCD, 320 x 480 pixelů
- Baterie: 3.7 V/2100 mAh
- Provozní prostředí: teplota od 0° do 50°C
- Barva: černá
- Rozměry: 160 mm x 78 mm x 67 mm
- Váha: 335 g
- Rozhraní: 3G, WiFi
- Procesor: 32-bitový mikroprocesor, @ 400 MHz
- Paměť: 64 MB DDR RAM
- Čtečky karet: bezkontaktní magnetická čipová
- Rychlost tisku: 100 mm/s
Potřebujete poradit s výběrem?
Zanechte nám svoje číslo a náš operátor se Vám ozve a poradí.
Časté dotazy
Jak evidence tržeb probíhá?
Zjednodušeně to probíhá takto:
- Podnikatel namarkuje zboží a před tiskem účtenky putují údaje na finanční správu prostřednictvím internetu.
- Finanční správa zaeviduje účtenku a zašle unikátní ID jako potvrzení zpět podnikateli.
- Podnikatel vytiskne účtenku, která obsahuje i unikátní kód finanční správy a předá jí zákazníkovi.
Detailní popis najdete na webu státní zprávy Etrzby.
Jak začít s evidencí tržeb?
- Je potřeba zjistit, jestli se vás evidence tržeb týká a kdy máte být připraveni.
- S dostatečným předstihem, dle data účinnosti zákona, si zažádat o autentizaci skrze datovou schránku či na finančním úřadě. Bez autentizace totiž nezískáte certifikát, který je nutný pro účely evidence tržeb. Pokladnu je možné získat i bez certifikátu, ale pak ji lze využívat pouze jako pokladnu bez evidence tržeb.
- Vybrat vhodné zařízení dle svého podnikání (vhodné funkcionality, velikost, ergonomie, kompatibilita, způsob připojení k internetu, jednoduchost a rychlost dodání) a důvěry k partnerovi, který mi pokladnu poskytne.
- Nainstalovat, nastavit a vyzkoušet pokladnu (i s tímto krokem vám rádi a ochotně pomůžeme).
- Dále se věnovat svému podnikání spolu s evidencí tržeb.
Týká se mě evidence tržeb, a kdy musím být připraven?
Evidence se týká každé:
- právnické osoby s podnikatelskou činností
- podnikající fyzické osoby platící daně v ČR
- Bude-li mít podnikatel pochybnosti, zda platba, kterou přijímá nebo bude do budoucna přijímat, je evidovanou tržbou a podléhá evidenci tržeb, případně zda platba může být evidována ve zjednodušeném režimu, bude mít možnost požádat místně příslušného správce daně o vydání rozhodnutí o závazném posouzení o určení evidované tržby.
Spuštění probíhá ve čtyřech fázích:
Fáze | Subjekty | Klasifikace NACE | Účinnost |
---|---|---|---|
1 | Ubytovací a stravovací služby | 55 a 56 | 1. 12. 2016 |
2 | Velkoobchod a maloobchod | 45.1, 45.3, 45.4, pokud jde o obchod, 46 a 47 |
1. 3. 2017 |
3 | Ostatní činnosti kromě vybraných řemesel a výrobních činností | - | 1. 3. 2018* |
4 | Vybraná řemesla a výrobní činnosti | - | 1. 6. 2018* |
* vzhledem k politické situaci došlo k pozastavení startu třetí a čtvrté vlny do vydání nové legislativy.
Co potřebuji k EET, jak to získám a kolik mě to bude stát?
- Je možné využít libovolné zařízení (pokladnu) komunikující skrz internet splňující legislativní podmínky.
- Zařízení nemusí vypadat jako klasická pokladna, kterou známe z obchodů, ale může se jednat o spojení chytrého telefonu/tabletu s tiskárnou, o celý pokladní systém, speciální malou přenosnou pokladnu či jednoúčelové zařízení.
- Máme pro vás několik pokladních balíčků, abyste si vybrali ten nejvhodnější právě pro vás. Získáte ho na jednom místě se všemi potřebnými náležitostmi a hlavně máte zaručenou funkčnost spolu s maximální podporou při případných potížích.
- Zařízení si u nás můžete pořídit i na splátky bez navýšení, jednorázově tak zaplatíte mnohem méně, než získáte slevou na dani.
- Zákonodárci schválili jednorázovou slevu 5000 Kč na dani z příjmu fyzických osob, a to v roce vzniku povinnosti evidovat tržby.
Co je cílem evidence tržeb?
- ukládat u finanční správy veškeré účtenky (z účtenky se neukládají položky, ale údaje o podnikateli a celková částka, DPH a sazba DPH) za platby hotovostní, kartou, stravenkami a dalšími druhy nahrazující peněžní prostředky
- pomocí zařízení (pokladna, pokladní systém či aplikace, která může být v libovolném mobilu, tabletu, PC, ...)
- komunikujícího online přes internet
- pro právnické a podnikající fyzické osoby
- s tím, že evidence je spuštěna postupně v několika fázích od 1. 12. 2016.
Jaké údaje půjdou na finanční správu při evidenci tržeb?
Základní údaje:
- DIČ (daňové identifikační číslo poplatníka)
- označení provozovny
- označení pokladního zařízení
- pořadové číslo účtenky
- datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky (pokud nedojde k online zaevidování)
- celková částka tržby
- bezpečnostní kód poplatníka
- podpisový kód poplatníka
- typ evidence (běžný či zjednodušený režim)
Další údaje o evidované tržbě:
- celková částka plateb určených k následnému čerpání
- celková částka plateb, které jsou následným čerpáním nebo zúčtováním platby
- daňové identifikační číslo poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje
- základ daně z přidané hodnoty a daň podle sazeb daně z přidané hodnoty
- celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro cestovní službu
- celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro prodej použitého zboží
Jaké údaje se musí objevit na účtence při evidenci tržeb?
- fiskální identifikační kód nebo podpisový kód (podpisový kód se musí uvádět v případech, kdy není povinnost uvádět fiskální identifikační kód)
- označení provozovny (místo evidence)
- označení pokladního zařízení
- pořadové číslo účtenky
- datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky (pokud nedojde k online zaevidování)
- celkovou částku tržby,
- bezpečnostní kód poplatníka,
- typ evidence (běžný či zjednodušený režim)
Jaké potřebuji zařízení pro evidenci tržeb?
- Je možné využít libovolné zařízení (pokladnu) komunikující přes internet splňující legislativní podmínky.
- Zařízení nemusí vypadat jako klasická pokladna, kterou známe z obchodů, ale může se jednat o spojení chytrého telefonu/tabletu s tiskárnou, o celý pokladní systém, speciální malou přenosnou pokladnu či jednoúčelové zařízení.
- Možné podoby EET: pokladna, pokladní systém či aplikace, která může být v libovolném mobilu, tabletu, PC, …
- Aktuální nabídku zařízení nabízených T-Mobile najdete na hlavní stránce o EET.
Jaké zdržení čeká na zákazníky při vydání účtenky po evidenci tržeb?
Velmi nízké = mezní doba odezvy pro evidenci tržby je definována na v řádu sekund. Pokud nedojde k evidenci tržby během této doby, má podnikatel 48 hodin na evidenci tržby v případě standardního režimu. Zákazník tak nemusí čekat na zápis dat do systému EET v případě zpomalené odezvy nebo krátkodobého výpadku a systém vydá účtenku téměř okamžitě.
Koho se netýká evidence tržeb?
- Pokud prodejce nevyužívá platby podléhající evidenci. Například prodejce využívá převody z účtu na účet.
- V případě občasného přivýdělku nemusí tržby evidovat ani sezónní prodejci. Pokud tento občasný přivýdělek má povahu podnikání, bude evidence tržeb nutná (většina fyzických osob již tuto povinnost ví díky plnění povinností zákona o daních, v případě nejistoty je možné požádat institut závazného posouzení).
- Pořadatelů „ojedinělých“ akcí jako jsou plesy či jiné zábavy konající se jednou či dvakrát do roka.
Co když mám více provozoven, potřebuji více certifikátů pro evidenci tržeb?
Je možné od finančního úřadu získat certifikát pro každou pokladnu či jeden certifikát pro jednotlivou provozovnu či dokonce využívat jeden certifikát pro celou firmu.
Stánkaři či kolotočáři - musí evidovat tržby?
Ano, musí. Zákon se týká i prodejců, kteří jsou bez provozovny.
Musím být neustále připojen na internetu pro účely evidence tržeb?
- Není nutné být neustále připojen, stačí, aby se zařízení připojilo při markování účtenky a došlo k ověření na finančním správě úřadě.
- V případě, že připojení selže a nepodaří se účtenka ověřit okamžitě, tak pokladna zkusí ověřit tržbu později.
- Zákonná povinnost pro podnikatele ve standardním režimu je 48 hodin pro doručení tržby správci daně.
Je možná evidence tržeb i bez připojení k internetu?
- V případech, kdy podnikatel není schopen zajistit připojení (nízké procento oblastí bez možnosti pevného či mobilního pokrytí), využívá tak zvaný zjednodušený režim.
- K využití zjednodušeného režimu je nutné požádat správce daně o výjimku.
Je stanovena minimální platba pro vydání účtenky po evidenci tržeb?
Není, podnikatel musí vydat účtenku vždy.
Kolik stojí zařízení pro elektronickou evidenci tržeb?
- Podnikatel buď může upravit svůj stávající systém, nebo přejít na nový podporující EET a nemá nařízením dáno, jaké zařízení potřebuje.
- Ceny za úpravu stávajícího systému se liší dle dodavatele a v mnoha případech může být zahrnuta ve standardním upgrade software.
- V mnoha ohledech se vyplatí koupit nové modernější zařízení, které bude díky vyšší konkurenci za zajímavé ceny. Společnost T-Mobile připravuje několik balíčků s tím, že podnikatel nalezne řešení s cenou nižší než je sleva na dani.
- Podnikatel může uplatnit slevu na dani v roce, ve kterém mu nastala povinnost evidovat, a zároveň poprvé zaevidoval tržbu. Sleva je ve výši 5.000 Kč nejvýše však do částky kladného rozdílů mezi 15 % dílčího základu daně ze samostatné činnosti a základní slevy na poplatníka.
- Přehled všech cen najdete na stránce s naší nabídkou EET.
Pro jaké druhy plateb je nutná evidence tržeb?
- Evidenci tržeb je nutné provádět pro platby hotovostí, kartou, stravenkami a dalšími druhy nahrazující peněžní prostředky (šeky, kupóny, žetony, směnky, stravenkové karty).
- Naopak není nutné evidovat platby převodem z účtu na účet či inkasní platbou - to vše v případě, že platba není zadána prostřednictvím povinného subjektu
Sezónní prodejci - musí evidovat tržby?
V případě občasného přivýdělku nemusí sezónní prodejci tržby evidovat. Pokud tento občasný přivýdělek má povahu podnikání, bude evidence tržeb nutná (většina fyzických osob již tuto povinnost má díky plnění povinností zákona o daních, v případě nejistoty je možné požádat institut závazného posouzení).
Musí zákazník převzít účtenku po zavedení evidence tržeb?
Nemusí. Nicméně podnikatel účtenku vydat musí.
Koho se týká evidence tržeb?
- právnické osoby s podnikatelskou činností a podnikající fyzické osoby platící daně v ČR
- Sezónní prodejce a prodejci bez provozovny (stánkaři, kolotočáři, …)
- V případě občasného přivýdělku nemusí sezónní prodejci tržby evidovat. Pokud tento občasný přivýdělek má povahu podnikání, bude evidence tržeb nutná (většina fyzických osob již tuto povinnost ví díky plnění povinností zákona o daních, v případě nejistoty je možné požádat institut závazného posouzení).