Ověřovací kód účastníka (OKU)
Co je to OKU?
OKU je čtrnáctimístný kód, přidělený vaším operátorem. Jedná se o náhradu za dříve používaný kód ČVOP - číslo výpovědi opouštěného poskytovatele. Je to tedy jediný identifikační údaj při přenosu telefonního čísla mezi operátory.
Na rozdíl od ČVOP, o který jste si museli u operátora zažádat, OKU vám bude přiděleno automaticky spolu s telefonním číslem po uzavření Účastnické smlouvy. Rozdílná je také platnost kódu, zatímco ČVOP bylo platné pouze 65 dní, vaše OKU je platné po celou dobu trvání vaší Účastnické smlouvy.
A proto z důvodu bezpečnosti své OKU nikdy nikomu nesdělujte ani jinak veřejně nešiřte.
Příklad kódu
8119 XXXXXXXXXX
9119 XXXXXXXXXX
- 8 začíná OKU pro mobilní telefonní číslo
- 9 začíná OKU pro pevné telefonní číslo
- 11 je kód vašeho operátora (může být i 12, 13, 14, 15)
- 9 je virtuální kód operátora
- X jsou ostatní čísla pro kontrolu správnosti
Kde své OKU najdu
-
Po uzavření Účastnické smlouvy vám přijde písemně emailem nebo SMS
-
U operátora O2 najdete v aplikaci Moje O2 a u Vodafone v aplikaci Můj Vodafone
-
OKU je platné po celou dobu trvání vaší Účastnické smlouvy