Ověřovací kód účastníka (OKU)

Co je to OKU?

OKU je čtrnáctimístný kód, přidělený vaším operátorem. Jedná se o náhradu za dříve používaný kód ČVOP - číslo výpovědi opouštěného poskytovatele. Je to tedy jediný identifikační údaj při přenosu telefonního čísla mezi operátory.

Na rozdíl od ČVOP, o který jste si museli u operátora zažádat, OKU vám bude přiděleno automaticky spolu s telefonním číslem po uzavření Účastnické smlouvy. Rozdílná je také platnost kódu, zatímco ČVOP bylo platné pouze 65 dní, vaše OKU je platné po celou dobu trvání vaší Účastnické smlouvy.

A proto z důvodu bezpečnosti své OKU nikdy nikomu nesdělujte ani jinak veřejně nešiřte.

Příklad kódu

  • 8 začíná OKU pro mobilní telefonní číslo
  • 9 začíná OKU pro pevné telefonní číslo
  • 11 je kód vašeho operátora (může být i 12, 13, 14, 15)
  • 9 je virtuální kód operátora
  • X jsou ostatní čísla pro kontrolu správnosti

Kde své OKU najdu

  • Po uzavření Účastnické smlouvy vám přijde písemně emailem nebo SMS

  • U operátora O2 najdete v aplikaci Moje O2 a u Vodafone v aplikaci Můj Vodafone

  • OKU je platné po celou dobu trvání vaší Účastnické smlouvy