4 způsoby, jak Wi-Fi zlepší naše pracovní nasazení

Tomáš Deutsch

Firma může koupit svým zaměstnancům výkonný notebook, pravidelně doplňovat kávu a zařídit kancelář moderním nábytkem. Když však chybí stabilní a rychlá Wi-Fi síť, jejich pracovní nasazení může být nízké. Jak je to možné? To zjistíte z mých čtyř způsobů, jak nám internet pomáhá při práci.

1. Stále online a k dispozici

V 21. století plném moderních technologií se logicky předpokládá, že komunikace bude jednodušší a efektivnější. Pokud si chceme domluvit schůzku s klientem, nemusíme k němu posílat posla, nebo poštovního holuba. Napíšeme mu mail, nebo ještě lépe, pošleme rovnou pozvánku do kalendáře.

Díky internetu můžeme používat nejen emaily, ale i chat a jiné desktopové aplikace, které nám pomáhají k plnění pracovních úkolů. Kromě toho, že komunikujeme s klienty, usnadňují nám tyto nástroje i komunikaci v rámci firmy. Někdy je efektivnější vyřešit problém pár řádky v online chatu než čtyřmi emaily.

2. Co když nemohu přijít?

Domluvit si termín schůzky je někdy na dlouhé lokte. Jednou to nevyhovuje kolegovi, jednou klientovi. Utíkají tak drahocenné minuty, které jsme mohli věnovat vypracování zadání. Ještěže máme v práci to Wi-Fi připojení, že?

Pomocí internetu snadno zorganizujeme videohovor online. Ať už použijeme aplikace jako Skype nebo WebEx, vytvoříme online setkání, prezentaci a dokonce i webinář. Všechna tato řešení již dnes umožňují i sdílení pracovní plochy. Posluchačům tak neunikne žádná informace.

3. Dokumenty vzdálené na jeden klik díky Wi-Fi

Někdy hledám po celé kanceláři ten jeden vytištěný dokument i 10 minut, čímž přicházím o svůj pracovní čas. Kouzlo onlinu spočívá v ukládání důležitých dokumentů. Stačí, když ho nahrajeme online do označené složky a hotovo!

Díky funkci vyhledávání, na základě klíčového slova nebo názvu dokumentu, ho můžeme najít za pár sekund. Pokud dokument potřebujeme ukázat klientovi nebo kolegovi, prostě mu ho nasdílíme. Šetříme tak čas, ale i naše krásné lesy.

4. Odpočinek a načerpání nových sil

Jak jsme se přesvědčili už výše, internet nám při práci skutečně pomáhá. Díky plánování aktivit prostřednictvím kalendáře nebo online aplikací, si zlepšujeme time management a cítíme se méně vystresovaní. Tyto nástroje nás upozorňují na naše povinnosti prostřednictvím notifikací. Pak se nám nestane, že na něco zapomeneme.

Online prostředí je však kouzelným místem, kde najdeme vše, na co si jen vzpomeneme. Od receptů, přes novinky v showbyznysu až po politickou situaci v Americe. Někdy potřebujeme po náročném dni "vypnout", odreagovat se a načerpat novou pracovní energii.

Podobné články

5 rad, jak na efektivní time management

Efektivní time management nám umožňuje plnit všechny pracovní cíle a najít prostor i pro jiné aktivity.

Přečíst článek

Kam tlačí firmy digitální transformace?

Digitální transformace mění firmy k lepšímu. Cloud, ale i sociální média ovlivňují komunikaci se zákazníky.

Přečíst článek

3 příklady, jak IoT zefektivní vaše pracoviště

Internet věcí se dá efektivně využít v chytrých městech, průmyslové výrobě, ale i na vašem pracovišti.

Přečíst článek