Řešení M2M pro dopravu a logistiku

David Týr

Budete vždy vědět, kde jsou vaše vozidla: To co bývalo zbožným přáním správců vozového parku, začíná být nyní možné díky komunikaci mezi stroji (M2M). Výsledek? Optimalizované a efektivní plánování tras a – v důsledku toho – nižší náklady. Walmark a MODRÝ ANDĚL, dvě společnosti, které působí v České republice a na Slovensku, využívají k tomuto účelu M2M sledovací služby od T-Mobile Czech Republic.

Automobilový průmyslzažil v minulých několika letech velký nárůst prodejů. To vedlo k velkému rozkvětu tohoto odvětví a vytvořilo příležitosti pro řešení v oblasti řízení vozového parku, např. zařízení na sledování vozidel, analytiku vozového parku, apod. Vývoj lepších nástrojů pro řízení vozového parku je podporován otázkami týkajícími se životního prostředí, normami pro snižování emisí CO2 a zejména potřebou provozovatelů vozových parků k dosažení provozní efektivnosti.

Technologie, které umožňují spolehlivé řízení vozového parku, jsou hardwarová zařízení, jako např. etikety a čtečky RFID, snímače, zobrazovací teminály, celulární a globální navigační satelitní služby a zejména komunikace mezi stroji.

Jak to funguje?

Ve společnostech s vozovým parkem je jedním z hlavních úkolů správce vozového parku být vždy a plně informován o tom, co se s jeho vozidly děje. Komunikace M2M poskytuje v této oblasti chytrou asistenci. Různé snímače v každém vozidle vysílají data do vestavěného telematického systému s M2M SIM kartou nebo modulem s M2M SIM čipem.

Tento modul automaticky předává informace do M2M platformy, která shromažďuje a zpracovává data. Správce vozového parku má pak přístup k informacím prostřednictvím webového portálu na počítači nebo tabletu.

Naši zákazníci v České republice: Walmark a Modrý anděl nám již důvěřují.

Ať už jste jako Walmark, velký hráč v oblasti volně prodejných spotřebních produktů pro zdravotní péči ve střední a východní Evropě s vedoucím postavením ve výživových doplňcích, nebo jako MODRÝ ANDĚL, poskytovatel osobní dopravy v České republice, sledování vašich vozidel prostřednictvím M2M pro vás může být velmi užitečné.

Výzvy, kterým obě společnosti čelily v minulosti, byly rozhodně podobné: Společnosti potřebovaly ušetřit čas při zaznamenávání svých vozidel, získat lepší přehled o celém vozovém parku v reálném čase a vědět, kde jsou v daný moment vozy. Zavedení elektronického M2M řešení bylo dalším proveditelným krokem pro splnění těchto požadavků – a relevantní technologie přinesla i další výhody.

T-Mobile Czech Republic poskytla společnostem Walmark a MODRÝ ANDĚL inteligentní a snadné řešení M2M. Vybavením vozidel SIM kartami, mobilním internetovým připojením a platformou pro řízení vozového parku garantoval T-Mobile jednoduchou, bezpečnou a efektivní monitorovací službu. A to se vyplatilo, jak říká Robert Faltýnek ze společnosti MODRÝ ANDĚL: "Řešení nám pomáhá udržet si vysoký standard našich služeb a dosahovat lepšího zákaznického servisu."

Snížení nákladů – zlepšení zákaznického servisu

Proč jsou obě společnosti tak spokojeny s novou technologií? Protože jim nabízí celou řadu výhod. Elektronická záznamová kniha dělá administrativu vozidel mnohem jednodušší, než bývala.

Dvě společnosti nyní mají dokonalý přehled o tom, kde jsou v daný moment jejich vozidla – a o zaměstnancích, kteří je řídí – takže mohou sledovat každý jejich pohyb a v případě potřeby poskytnout tipy při mobilní navigaci.

Na základě těchto informací je možno efektivněji plánovat trasy, čímž se ušetří čas a konec konců i provozní náklady a zvýší spokojenost zákazníků. Skutečnost, že sledovací zařízení optimálně chrání vozidla před krádeží, je skvělý přidaný bonus.

Tyto logické přínosy ale stále nejsou vše, co toto řešení nabízí. Spolehlivá a bezpečná mobilní síť ve vašich vozidlech je také velmi užitečná díky mnoha jiným přednostem: Pokud spíše než zboží převážíte osoby, můžete jim nabídnout doplňkové služby a jejich cestu jim tak zpříjemnit.

Můžete jim nabídnout flexibilnější možnosti provedení platby, např. dát cestujícím možnost výběru mezi placením prostřednictvím platební karty nebo z jejich chytrého telefonu.

Cestujícím také můžete nabídnout zdarma vysokorychlostní Wi-Fi, aby mohli brouzdat po internetu, zkontrolovat si svůj e-mail nebo komunikovat s přáteli a rodinnými příslušníky během jízdy v autě. Hledání cesty je také mnohem příjemnější, protože přidělení nejbližšího dostupného vozu příslušnému zákazníkovi přes chytrý telefon je jednoduché, když je každé vozidlo vybaveno mobilním internetovým připojením.

Podobné články

Jak docílit, aby zákazníkům nikdy nedošel papír

Díky M2M technici vymění toner, když je o to tiskárna sama požádá.

Přečíst článek

Kam tlačí firmy digitální transformace?

Digitální transformace mění firmy k lepšímu. Cloud, ale i sociální média ovlivňují komunikaci se zákazníky.

Přečíst článek

Management energií je snazší díky řešení M2M

V Rakousku zefektivnili činnost nabíjecích stanic prostřednictvím M2M konektivity.

Přečíst článek