Výzvy spojené s digitální transformací

Agnieszka Chrzanowska

Až budete příště kontaktovat svou banku nebo poskytovatele služeb, možná zjistíte, že nemluvíte se skutečnou lidskou bytostí. Virtuální asistenti, neboli chatboti, jsou díky pokroku v oblasti umělé inteligence (AI) každým dnem chytřejší.

Vezměte si například Vandu: vytvořila ji společnost T-Systems Hungary pro potřeby firemních klientů a na sympoziu T-Systems Hungary Symposium patřila mezi hlavní atrakce. Na zmíněném setkání se hovořilo o celé řadě velkých překážek, které digitalizace staví před podniky, vlády i zákazníky.

Chatboti mohou velkým společnostem, jako jsou banky, a jejich oddělením služeb zákazníkům pomoci zvládat každodenní úkoly, které budou stále více souviset s digitalizací. Jedná se ovšem pouze o součást obrovského procesu digitální transformace. Ten v současnosti probíhá všude kolem nás a ovlivňuje celá průmyslová odvětví a také náš každodenní život.

Srini Gopalan, člen představenstva společnosti Deutsche Telekom AG, představil některá konkrétní data, aby ukázal, jaké budou nejdůležitější trendy v příštích letech. Mimo jiné uvedl, že v roce 2025 bude 70% pracovníků takzvanými „digitálními domorodci,“ což znamená, že nebudou vázaní na žádné konkrétní pracoviště, ale budou mít značně mobilní a flexibilní životní styl.

Očekává se navíc, že čtvrtina veškerých spotřebitelských výdajů bude v té době probíhat online a že 67 % všech podniků se přesune do IT infrastruktur založených na cloudu. Pan Gopalan také zdůraznil, že je důležité digitální transformaci nevnímat jako konečný cíl, ale spíše jako cestu k možnosti udržet si náskok před konkurencí. Takový postoj je podle něj otázkou celkového nastavení.

Srini samozřejmě také ukázal, že společnost Deutsche Telekom firmám značně pomáhá ve snaze realizovat jejich strategie pro digitální transformaci. Zmínil několik příkladů, kdy DT s firemními zákazníky spolupracuje na tzv. chytrých řešeních. Mezi nimi jmenoval vytvoření platformy dynamického pracoviště po celé střední a východní Evropě pro jednu z největších chorvatských pojišťoven, anebo vypuštění dronů, které monitorují pohyb osob, zboží a vozidel v přístavu Durban, v Jihoafrické republice.

Digitalizace je všude

O tom, že digitalizace přináší významnou proměnu všech odvětví, hovořil během svého vystoupení na listopadovém Sympoziu Zoltán Kaszás, výkonný ředitel T-Systems Hungary. Popisoval, že jeho společnost pomáhá budovat „chytrý vesmír,“ ve kterém je všechno propojené, kde by měli lidé z různých odvětví mít příležitost setkávat se jako rovný s rovným.

Zoltán zároveň přidal případné varování, že technologická změna sama o sobě nestačí. Je podle něj zásadní, aby se technologie nevyužívaly samoúčelně, ale aby se s jejich pomocí včas řešily skutečné potřeby lidí, firem a trhů.

Další řečníci na listopadovém Sympoziu také v rámci této obrovské technologické proměny zdůrazňovali lidský faktor. Derek Woodgate, předseda The FutureLab Inc., mluvil o významu „lidské tvořivosti“ pro budoucnost a o tom, že vysoké školy budou pomáhat se zaváděním digitálních strategií učení.

Popisoval také, že lidská inteligence bude pracovat s technologickými nástroji, jako je umělá inteligence, rozpoznávání řeči, virtuální a rozšířená realita a strojové učení.

Budovat digitální bankovnictví

Dojde k tomu, že dnes vznikající malé fintechové společnosti převezmou nadvládu nad bankovnictvím? Nastane situace, kdy se banky probudí a pomocí svých inkubátorů spolknou nejlepší fintechové firmy a urychlí svou digitální transformaci?

Anebo jeden z velkých elektronických obchodníků nebo technologických gigantů vytvoří digitální finanční platformu budoucnosti? A co bude s takzvanou okamžitou platbou, kterou bankám ukládá Evropská unie? Jak se banky poperou s potížemi, které přinese zavádění „okamžité platby?“.

Ta zákazníkům v Evropě umožňuje převod peněz v řádu vteřin, a to nejen mezi bankovními účty, ale i na základě sekundární identifikace, např. mobilních čísel, a také prostřednictvím platforem jako třeba Facebook messenger nebo Viber. Tyto otázky a mnoho dalších se probíralo v rámci sekce Financial Session, které předsedala Gabriella Csanak. Během tohoto setkání sdíleli místní a mezinárodně uznávaní odborníci na problematiku plateb s posluchači svoje zkušenosti.

Role společnosti Telekom jako digitálního partnera

Jedno je jisté: společnosti všech velikostí i ve všech odvětvích se musí rychle učit. A jejich digitální partner, společnost Deutsche Telekom, při tom stojí po jejich boku připraven kdykoli pomoci. DT se svými zákazníky pravidelně diskutuje o potížích spojených s digitalizací. Zároveň dbá na to, aby znala všechny nové digitální trendy. Jedině díky úzké spolupráci lze uspět a zdárně překonat potíže, které budoucnost nepochybně přinese.

Podobné články

Cíl digitální transformace: Zlepšovat zákaznickou zkušenost

Vedoucí pracovníci ICT vědí, že by digitální transformace jejich firem měla představovat prioritu.

Přečíst článek

Digitalizací ochráníte své podnikání

Podniky, jež svoje procesy digitalizují, získají nové zákazníky a udržují si odstup od konkurence.

Přečíst článek

T-Mobile – Váš průvodce digitálním světem

Jsme váš digitální průvodce. Držte s námi krok s novými technologiemi a udržte svou konkurenceschopnost.

Přečíst článek