Rádce při potížích s hovory v ČR
Co dělat, je-li kvalita hovoru špatná nebo nelze hovor uskutečnit?
Máte potíže s telefonními hovory? Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších potíží a jejich řešení.
Proč je kvalita hovoru špatná a rozpadávají se hovory?
- Nedostatečné pokrytí signálem: Kvalitu hovoru může ovlivňovat terén, počet uživatelů v oblasti nebo vzdálenost od vysílače. Ověřte si, zda se nacházíte v oblasti s dostatečným pokrytím.
- Problémy s připojením k LTE nebo 5G síti: Pokud jste v oblasti se slabším pokrytím LTE nebo 5G a váš telefon tyto sítě podporuje, může docházet k potížím s hovory. Zkuste v nastavení telefonu vypnout 5G/LTE/3G/UMTS/WCDMA, příp. 4G/LTE nebo 5G , VoLTE a Wi-Fi volání a poté uskutečnit hovor znovu.
- Vadná SIM karta nebo telefon: Vložte SIM kartu do jiného telefonu. Pokud v jiném telefonu vše funguje, problém je v původním telefonu. Když i v jiném telefonu potíže přetrvávají, na vině je SIM karta.
Co dělat, když nelze uskutečnit hovor?
- Zkontrolujte, zda jste číslo vytočili správně. Česká čísla mají 9 číslic (včetně předvolby +420); při volání na zahraničí číslo je potřeba zadat správnou předvolbu země, do které voláte.
- Ozývá se vám chybová hláška sítě nebo zobrazuje chyba na displeji? Podívejte se, co jednotlivé informace znamenají.
Slyšíte v telefonu hlášku z naší ústředny nebo se vám zobrazuje chyba na displeji ? Podívejte se, co jednotlivé informace znamenají.
Volané číslo neexistuje. Je nám líto, ale volané číslo neexistuje.
Číslo, na které voláte, neexistuje v naší ani jiné síti. Zkontrolujte si, zda jste je vytočili správně (národní tvar čísla má vždy 9 znaků, v případě mezinárodního tvaru je potřeba správně uvést předvolbu, a to buď ve tvaru 00420 nebo +420).
Volaný účastník není dostupný. Prosím zavolejte později.
V tomto případě se snažíte dovolat někomu, kdo není právě přihlášen do mobilní sítě (má například vybitý telefon, je mimo dosah signálu atd.). Doporučujeme zkusit zavolat později.
Čekejte prosím, volaný účastník právě hovoří. Za okamžik budete spojeni.
Zrovna jste se trefili do okamžiku, kdy volaná strana má na uchu někoho jiného, a proto má obsazeno. Zkuste zavolat později, určitě se dovoláte.
Tento hovor není dovolen. Kontaktujte prosím oddělení péče o zákazníky sítě T-Mobile na čísle 979.
Tato hláška vám zazní v případě, že v našich systémech evidujeme fakturu po splatnosti, případně došlo k nadstandardnímu provozu na vašem telefonním čísle. Doporučujeme kontaktovat speciální linku 979, kde vám poskytneme všechny důležité informace.
Vyčkejte prosím. Váš hovor bude přesměrován.
Zde nemusíte mít strach, že se nedovoláte tomu, komu jste chtěli volat. Znamená to, že volaný si své hovory přesměroval na jiné číslo. Cena hovoru se pro vás v tomto případě také vůbec nezmění, budete platit jenom hovor na číslo, které jste vytočili vy.
Volaný účastník není dočasně oprávněn přijmout hovor.
Pokud se vám ozve tato hláška, může to znamenat, že voláte zákazníkovi, který je momentálně v zahraničí, ale nemá dostatečný kredit pro příjem hovoru (příjem hovorů v zahraničí je zpoplatněn). Nebo voláte na Twist kartu, která ještě nebyla aktivována (nebyl uskutečněn první odchozí hovor).
Bohužel vás nemůžeme spojit. Vy nebo volaný účastník patříte do uzavřené skupiny účastníků sítě T-Mobile.
Vy nebo volaný jste zařazeni například do podnikové sítě, která neumožňuje hovor uskutečnit (například je zakázáno volat na čísla mimo firmu atd.). Pokud jste v podnikové síti vy, zkuste zavolat z jiného čísla. Pokud je naopak v uzavřené síti volaný, zbývá už jen kontaktovat jej jiným způsobem.
Hovor blokován / Hovor není dovolen.
V tomto případě se může jednat o nastavení Pevné volby, která umožňuje volání pouze na povolená čísla. Nastavení této funkce je u většiny telefonů dostupné v menu Nastavení - Nastavení hovorů, případně v nastavení Kontaktů. Pro změnu nastavení Pevné volby budete potřebova kód PIN 2, který naleznete v příbalovém letáku ke své SIM kartě. Pokud nemáte nastavena žádná povolená čísla, doporučujeme vyzkoušet vaši SIM kartu v jiném telefonu, zda nenastala chyba na SIM kartě, případně v přístroji.
Jak postupovat, pokud žádné rady nepomohly?
Pokud potíže přetrvávají, obraťte se na nás. Pro rychlejší řešení si připravte následující informace:
- Od kdy se potíže objevují?
- Přesné datum a čas, kdy k potížím došlo.
- Typ vašeho telefonu.
- Fungují hovory s jinou SIM kartou T-Mobile ve stejné lokalitě?
- Máte potíže s hovory i v jiných lokalitách?
- Přesné místo, kde k potížím dochází (město, ulice).
