Rádce při potížích s hovory

Co dělat, je-li kvalita hovoru špatná nebo nelze-li hovor uskutečnit? Níže naleznete odpovědi.

Špatná kvalita hovoru

  1. Ověřte, zda se nacházíte v lokalitě s dostatečným pokrytím. Kvalitu signálu ovlivňuje velké množství aspektů - například reliéf krajiny, počet uživatelů, vzdálenost od vysílače atd.
  2. Pokud se nacházíte v místě, kde je slabší pokrytí 3G nebo LTE sítě a váš telefon tuto síť podporuje (zjistíte to v manuálu od výrobce, případně na displeji vašeho telefonu, obvykle u ukazatele signálu můžete vidět 3G - HSPA nebo 4G - LTE), telefon může mít potíže s výběrem sítě a hovory se mohou rozpojovat. Vypněte tedy ve svém telefonu v nastavení mobilních dat LTE/3G/UMTS/WCDMA příp. 4G/LTE a VoLTE a vyzkoušejte další hovor.
  3. Jste v místě s dostatečným pokrytím a nepomohlo ani zamezení výběru sítě? Zkuste SIM kartu vložit do jiného telefonu. Bude-li v jiném přístroji vše v pořádku, může se jednat o chybu telefonu, v opačném případě může být omezení způsobenou vadnou SIM kartou.

Hovor nelze uskutečnit

Slyšíte v telefonu hlášku z naší ústředny nebo se vám zobrazuje chyba na displeji? Podívejte se, co jednotlivé informace znamenají.
Hláška Kde se objevuje Co znamená
Volané číslo neexistuje. Je nám líto, ale volané číslo neexistuje. Ve sluchátku Číslo, na které voláte, neexistuje v naší ani jiné síti. Zkontrolujte si, zda jste je vytočili správně (národní tvar čísla má vždy 9 znaků, v případě mezinárodního tvaru je potřeba správně uvést předvolbu, a to buď ve tvaru 00420 nebo +420).
Volaný účastník není dostupný. Prosím zavolejte později. Ve sluchátku V tomto případě se snažíte dovolat někomu, kdo není právě přihlášen do mobilní sítě (má například vybitý telefon, je mimo dosah signálu atd.). Doporučujeme zkusit zavolat později.
Čekejte prosím, volaný účastník právě hovoří. Za okamžik budete spojeni. Ve sluchátku Zrovna jste se trefili do okamžiku, kdy volaná strana má na uchu někoho jiného, a proto má obsazeno. Zkuste zavolat později, určitě se dovoláte.
Tento hovor není dovolen. Kontaktujte prosím oddělení péče o zákazníky sítě T-Mobile na čísle 979. Ve sluchátku Tato hláška vám zazní v případě, že v našich systémech evidujeme fakturu po splatnosti, případně došlo k nadstandardnímu provozu na vašem telefonním čísle. Doporučujeme kontaktovat speciální linku 979, kde vám poskytneme všechny důležité informace.
Vyčkejte prosím. Váš hovor bude přesměrován. Ve sluchátku Zde nemusíte mít strach, že se nedovoláte tomu, komu jste chtěli volat. Znamená to, že volaný si své hovory přesměroval na jiné číslo. Cena hovoru se pro vás v tomto případě také vůbec nezmění, budete platit jenom hovor na číslo, které jste vytočili vy.
Hovor blokován / Hovor není dovolen. Na displeji V tomto případě se může jednat o nastavení Pevné volby, která umožňuje volání pouze na povolená čísla. Nastavení této funkce je u většiny telefonů dostupné v menu Nastavení - Nastavení hovorů, případně v nastavení Kontaktů. Pro změnu nastavení Pevné volby budete potřebova kód PIN 2, který naleznete v příbalovém letáku ke své SIM kartě. Pokud nemáte nastavena žádná povolená čísla, doporučujeme vyzkoušet vaši SIM kartu v jiném telefonu, zda nenastala chyba na SIM kartě, případně v přístroji.
Volaný účastník není dočasně oprávněn přijmout hovor. Ve sluchátku Pokud se vám ozve tato hláška, může to znamenat, že voláte zákazníkovi, který je momentálně v zahraničí, ale nemá dostatečný kredit pro příjem hovoru (příjem hovorů v zahraničí je zpoplatněn). Nebo voláte na Twist kartu, která ještě nebyla aktivována (nebyl uskutečněn první odchozí hovor).
Bohužel vás nemůžeme spojit. Vy nebo volaný účastník patříte do uzavřené skupiny účastníků sítě T-Mobile. Ve sluchátku Vy nebo volaný jste zařazeni například do podnikové sítě, která neumožňuje hovor uskutečnit (například je zakázáno volat na čísla mimo firmu atd.). Pokud jste v podnikové síti vy, zkuste zavolat z jiného čísla. Pokud je naopak v uzavřené síti volaný, zbývá už jen kontaktovat jej jiným způsobem.

Žádná rada vám nepomohla?

Obraťte se na nás. Abychom potíže mohli co nejrychleji odstranit, připravte si prosím následující informace:

  1. Od kdy se potíže objevují?
  2. Aktuální konkrétní datum a čas, kdy k potížím došlo?
  3. Jaký máte typ telefonu?
  4. Fungují hovory s jinou SIM kartou T-Mobile v této lokalitě?
  5. Fungují vám hovory v jiné lokalitě?
  6. Kde jste měli potíže s voláním (město, přesná lokalita)?