Rádce při potížích s hovory
Co dělat, je-li kvalita hovoru špatná nebo nelze-li hovor uskutečnit? Níže naleznete odpovědi.
Vyberte si typ mobilního připojení
Špatná kvalita hovoru
- Ověřte, zda se nacházíte v lokalitě s dostatečným pokrytím. Kvalitu signálu ovlivňuje velké množství aspektů - například reliéf krajiny, počet uživatelů, vzdálenost od vysílače atd.
- Pokud se nacházíte v místě, kde je slabší pokrytí LTE nebo 5G sítě a váš telefon tuto síť podporuje (zjistíte to v manuálu od výrobce, případně na displeji vašeho telefonu, obvykle u ukazatele signálu můžete vidět 4G - LTE nebo 5G), telefon může mít potíže s výběrem sítě a hovory se mohou rozpojovat. Vypněte tedy ve svém telefonu v nastavení mobilních dat 5G/LTE/3G/UMTS/WCDMA příp. 4G/LTE nebo 5G, VoLTE a Wi-Fi volání a vyzkoušejte další hovor.
- Jste v místě s dostatečným pokrytím a nepomohlo ani zamezení výběru sítě? Zkuste SIM kartu vložit do jiného telefonu. Bude-li v jiném přístroji vše v pořádku, může se jednat o chybu telefonu, v opačném případě může být omezení způsobeno vadnou SIM kartou.
Hovor nelze uskutečnit
Slyšíte v telefonu hlášku z naší ústředny nebo se vám zobrazuje chyba na displeji ? Podívejte se, co jednotlivé informace znamenají.
Volané číslo neexistuje. Je nám líto, ale volané číslo neexistuje.
Číslo, na které voláte, neexistuje v naší ani jiné síti. Zkontrolujte si, zda jste je vytočili správně (národní tvar čísla má vždy 9 znaků, v případě mezinárodního tvaru je potřeba správně uvést předvolbu, a to buď ve tvaru 00420 nebo +420).
Volaný účastník není dostupný. Prosím zavolejte později.
V tomto případě se snažíte dovolat někomu, kdo není právě přihlášen do mobilní sítě (má například vybitý telefon, je mimo dosah signálu atd.). Doporučujeme zkusit zavolat později.
Čekejte prosím, volaný účastník právě hovoří. Za okamžik budete spojeni.
Zrovna jste se trefili do okamžiku, kdy volaná strana má na uchu někoho jiného, a proto má obsazeno. Zkuste zavolat později, určitě se dovoláte.
Tento hovor není dovolen. Kontaktujte prosím oddělení péče o zákazníky sítě T-Mobile na čísle 979.
Tato hláška vám zazní v případě, že v našich systémech evidujeme fakturu po splatnosti, případně došlo k nadstandardnímu provozu na vašem telefonním čísle. Doporučujeme kontaktovat speciální linku 979, kde vám poskytneme všechny důležité informace.
Vyčkejte prosím. Váš hovor bude přesměrován.
Zde nemusíte mít strach, že se nedovoláte tomu, komu jste chtěli volat. Znamená to, že volaný si své hovory přesměroval na jiné číslo. Cena hovoru se pro vás v tomto případě také vůbec nezmění, budete platit jenom hovor na číslo, které jste vytočili vy.
Volaný účastník není dočasně oprávněn přijmout hovor.
Pokud se vám ozve tato hláška, může to znamenat, že voláte zákazníkovi, který je momentálně v zahraničí, ale nemá dostatečný kredit pro příjem hovoru (příjem hovorů v zahraničí je zpoplatněn). Nebo voláte na Twist kartu, která ještě nebyla aktivována (nebyl uskutečněn první odchozí hovor).
Bohužel vás nemůžeme spojit. Vy nebo volaný účastník patříte do uzavřené skupiny účastníků sítě T-Mobile.
Vy nebo volaný jste zařazeni například do podnikové sítě, která neumožňuje hovor uskutečnit (například je zakázáno volat na čísla mimo firmu atd.). Pokud jste v podnikové síti vy, zkuste zavolat z jiného čísla. Pokud je naopak v uzavřené síti volaný, zbývá už jen kontaktovat jej jiným způsobem.
Hovor blokován / Hovor není dovolen.
V tomto případě se může jednat o nastavení Pevné volby, která umožňuje volání pouze na povolená čísla. Nastavení této funkce je u většiny telefonů dostupné v menu Nastavení - Nastavení hovorů, případně v nastavení Kontaktů. Pro změnu nastavení Pevné volby budete potřebova kód PIN 2, který naleznete v příbalovém letáku ke své SIM kartě. Pokud nemáte nastavena žádná povolená čísla, doporučujeme vyzkoušet vaši SIM kartu v jiném telefonu, zda nenastala chyba na SIM kartě, případně v přístroji.
Žádná rada vám nepomohla?
Obraťte se na nás. Abychom potíže mohli co nejrychleji odstranit, připravte si prosím následující informace:
- Od kdy se potíže objevují?
- Aktuální konkrétní datum a čas, kdy k potížím došlo?
- Jaký máte typ telefonu?
- Fungují hovory s jinou SIM kartou T-Mobile v této lokalitě?
- Fungují vám hovory v jiné lokalitě?
- Kde jste měli potíže s voláním (město, přesná lokalita)?
Co dělat, když nelze uskutečnit hovor, poslat SMS, datovat anebo se zaregistrovat do sítě v zahraničí?
- Zkontrolujte, zda v zemi, kde se nacházíte, máme roamingového partnera. Pokud jste zemi v seznamu nenašli, není bohužel možné v ní využívat naše služby.
- Pokud jste vaši zemi nalezli, doporučujeme vám vyzkoušet manuálně změnit operátora. Stačí jít do nastavení telefonu a nastavení sítě a zde zvolit Manuální/ruční hledání a vybrat z nabízených sítí jinou, než ve které jste právě přihlášeni. Zahraniční operátor může mít krátkodobý výpadek a změnou sítě se přehlásíte k operátorovi, který bez potíží funguje.
- Pokud potíže přetrvávají i v jiné síti, doporučujeme vám vypnout a zapnout telefon, případně vyzkoušet vaši SIM kartu v jiném zařízení. Pokud bude v jiném telefonu fungovat, ověřte v nastavení vašeho přístroje, zda není zakázán roaming, případně mezinárodní hovory.
- Pro hovory ze zahraničí je rovněž nutné vytáčet číslo ve správném formátu, který je ve formátu 00/mezinárodní předvolba/telefonní číslo příjemce/ nebo +/mezinárodní předvolba//telefonní číslo příjemce/, například +420 603 123 456, případně 00420 603 123 456. Pokud budete vytáčet číslo uložené v telefonním seznamu, vždy si ověřte, zda u něj máte uvedenu i mezinárodní předvolbu a pokud ne, ručně jí doplňte. V některých zemích funguje pouze jeden formát vytáčení hovorů (buď 00 nebo +). Pokud vám tedy nejde vytočit hovor se zadáním 00 před mezinárodní předvolbu, vyzkoušejte zadat před předvolbu +.
- Město a země, kde se nacházíte?
- Název operátora na displeji telefonu?
- Jaká je hláška na displeji nebo ve sluchátku?
- Fungují služby u jiného operátora?
- Máte jiné kontaktní číslo?
- Přesné datum a čas volání anebo SMS, se kterou máte potíže?
- Jaký je přesný tvar volaného čísla nebo příjemce SMS?
Zároveň je důležité, abyste potíže nahlásili okamžitě, nikoliv až po návratu do České republiky, kdy již nebudeme mít možnost detailně vše prověřit.