Potíže s pevným DSL internetem
Rady jak postupovat, když internet nefunguje nebo je pomalý.
Co dělat, když mi nefunguje anebo vypadává internet
- Pokud internet vůbec nefunguje a na modemu nesvítí žádná kontrolka, nebo bliká POWER (POWER může blikat při startování modemu, přibližně do minuty by měla kotrolka svítit trvale), překontrolujte napájecí adaptér, aby byl na obou koncích správně zapojený. Pokud stále žádná kontrolka nesvítí, vyzkoušejte jinou zásuvku. Nic z toho nepomohlo? Zařízení s příslušenstvím odneste reklamovat/vyměnit na prodejnu.
- Když na modemu kontrolky svítí, modem restartujte. Vytáhněte napájecí adaptér na 5 minut z el. sítě. Poté opět zapojte do el. sítě. Náběh modemu může trvat několik minut, než se modem opět připojí do sítě.
- Pokud se připojujete přes Wi-Fi, zkontrolujte, že kontrolka Wi-Fi na modemu svítí. Pokud ne, postupujte podle návodu k vašemu modemu jak ji zapnout.
- Pokud používáte internet přes LAN kabel? Zkontrolujte zapojení kabelů na obou stranách.
- Překontrolujte si aktuálnost firmware modemu. V případě dostupnosti novější verze firmware, proveďte aktualizaci na poslední dostupnou verzi. Pro vybrané modemy vám s aktualizací firmware může pomoci náš DSL manager.
Internet je pomalý
- Restartujte zařízení vytažením z el. sítě alespoň na 5 minut. Poté opět připojte.
- Když se rychlost nezlepší, vyzkoušejte zařízení (PC, notebook, TV) připojit pomocí LAN kabelu.
- Je-li rychlost nízká pouze přes Wi-Fi, můžete vyzkoušet změnu kanálu Wi-Fi v nastavení modemu. Návod naleznete buď v příručce anebo v našich video návodech.
- Překontrolujte si aktuálnost firmware modemu. V případě dostupnosti novější verze, proveďte aktualizaci na poslední dostupnou verzi. Pro vybrané modemy vám s aktualizací může pomoci náš DSL manager.
- V případě, že Vám nic z výše uvedeného nepomůže a rychlost je pomalá na všech zařízeních, obraťte se na naše Zákaznické centrum.
Obraťte se na nás
Nepomohla vám žádná z výše rad, obraťte se na nás. Abychom mohli připojení co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:
- Od kdy se potíže objevují a jak dlouho?
- Jaký máte typ modemu/služby?
- Funguje připojení jen na jednom zařízení anebo všech na místě?
- Funguje Vám (zkoušeli jste) se připojit i po kabelu (PC, notebook, TV)?
- Pokud je problém s rychlostí, naměřte rychlost na www.speedtest.net anebo www.rychlost.cz (v okamžiku měření rychlosti by neměl být na přípojce jiný provoz, aby byla měřena celková rychlost přípojky).