Potíže s pevným DSL internetem

Rady jak postupovat, když internet nefunguje nebo je pomalý.

Co dělat, když mi nefunguje anebo vypadává internet

  • Pokud internet vůbec nefunguje a na modemu nesvítí žádná dioda, nebo bliká dioda POWER (dioda POWER může blikat při startování modemu, přibližně do minuty by měla svítit trvale), tak zkontrolujte napájecí adaptér, aby byl na obou koncích správně zapojený. Pokud stále modem nesvítí, vyzkoušejte jinou zásuvku. V případě, že ani toto nepomůže, vezměte zařízení i s příslušenstvím a odneste ho reklamovat/vyměnit na prodejnu.
  • Pokud na modemu diody svítí, modem restartujte. Vytáhněte napájecí adaptér na 5 minut z el. sítě. Poté zapojení může trvat několik minut, než se modem opět připojí do sítě.
  • Pokud se připojujete přes Wi-Fi, zkontrolujte, že dioda Wi-Fi na modemu svítí. Pokud ne, stiskněte tlačítko WPS 2-3s.
  • Pokud používáte internet přes PC anebo TV kabelem, zkontrolujte zapojení kabelů na obou stranách.
  • V neposlední řadě restartujte zařízení, na kterém Vám internet nefunguje. Pokud máte možnost vyzkoušet se připojit na internet i jiným zařízením, tak určitě vyzkoušejte. Pokud se jiné zařízení k internetu připojí, bude problém v konkrétním zařízení, kde internet nefunguje.
    • V případě nefunkčnosti jednoho zařízení doporučujeme zkontrolovat nastavení, vyzkoušet reset do továrního nastavení anebo reklamaci zařízení.

Internet je pomalý

  • Restartujte zařízení vytažením z el. sítě alespoň na 5 minut.
  • Pokud se rychlost nezlepší, vyzkoušejte zařízení (PC, notebook, TV) připojit pomocí ethernetového kabelu. Pokud takové zařízení máte, vyzkoušejte, zda-li je na něm rychlost lepší.
  • Pokud je rychlost nízká pouze přes Wi-Fi, můžete vyzkoušet změnu kanálu Wi-Fi v nastavení modemu. Návody naleznete buď v příručkách anebo v našich video návodech na této stránce.
  • Pokud Vám nic z výše uvedeného nepomůže a rychlost je pomalá na všech zařízeních, obraťte se na naše Zákaznické centrum.

Obraťte se na nás

Pokud vám žádná z výše uvedených rad nepomohla, obraťte se na nás. Abychom mohli připojení co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:

  • Od kdy se potíže objevují a jak dlouho?
  • Jaký máte typ modemu/služby?
  • Funguje připojení jen na jednom zařízení anebo všech na místě?
  • Funguje Vám (zkoušeli jste) se připojit i po kabelu (PC, notebook, TV)?
  • Pokud je problém s rychlostí, naměřte rychlost na www.speedtest.net anebo www.rychlost.cz (v okamžiku měření rychlosti by neměl být na přípojce jiný provoz, aby byla měřena celková rychlost přípojky).

Může se vám hodit