Každý nějak začínal. Začněte i vy se svou první SMS nebo MMS zprávou.

 

Co potřebujete k odesílání SMS zpráv?

Pro správné fungování služby je nezbytné vyplnění Čísla střediska zpráv. Telefony zakoupené v našich prodejnách mají všechny potřebné parametry již správně nastavené. Ostatní přístroje nastavíte pomocí bezplatné konfigurační zprávy ze služby Můj T-Mobile nebo ručním postupem.

Ruční nastavení

  1. Konkrétní postup nastavení se může lišit podle typu telefonu. Číslo střediska zpráv a parametry odesílané zprávy jsou však ve všech případech stejné. Přesný postup najdete v návodu ke svému telefonu.
  2. Číslo střediska zpráv (SMS centrum): +420 603 052 000
  3. Typ odchozí zprávy: Text
  4. Doba platnosti zprávy: Maximální (případně 72 hodin, 3 dny)
  5. Jak službu používat?

    SMS zprávu můžete poslat na mobilní telefon, pevnou linku anebo e-mail. V menu telefonu zvolíte aplikaci Zprávy, vyberete číslo příjemce či kontakt z adresáře a už pouze zapíšete text, který chcete poslat. A je to! Na každou nově příchozí SMS vás telefon upozorní (zpravidla obrázkem obálky a zvukovým oznámením). Kromě samotného textu zpráva vždy obsahuje datum a čas odeslání a telefonní číslo odesílatele.

    Chcete vědět, jestli byla zpráva doručena?

    Nechte si zasílat doručenky. Jejich zasílání si nastavíte v menu telefonu (přesný popis je uveden v manuálu od výrobce). A pokud váš telefon doručenky nepodporuje, napište před text zprávy *STAV# (například *STAV#Pujdeme dnes na obed?) a o doručenku se postaráme my. Pokud má příjemce v momentu odeslání zprávy vypnutý telefon nebo není v dosahu signálu, textová zpráva zůstane uložena v našem SMS centru. To se ji snaží doručit po dobu platnosti, kterou máte nastavenu v telefonu, maximálně však po dobu 72 hodin. Po uplynutí této doby systém nedoručenou SMS vymaže.

    Během čtení zprávy se může objevit oznámení „Chybí část textu“. Znamená to, že vám zatím nebyly doručeny všechny části odeslané zprávy a telefon čeká na jejich doručení. (Toto oznámení platí pouze pro telefony, které umí zobrazovat zprávy delší než 160 znaků.)

    Co dělat, když SMS nefungují?

    Podívejte se do článku Potíže s SMS a MMS zprávami, kde jsme pro vás připravili několik tipů, jak službu zprovoznit.

     

 

Co potřebujete k odesílání MMS zpráv?

  • Telefon podporující MMS

    Podívejte se do návodu k telefonu anebo do technických parametrů na našich stránkách, zda přístroj podporuje MMS zprávy. Pokud váš telefon MMS nepodporuje, nezoufejte. MMS zprávy odeslané na vaše telefonní číslo si můžete prohlédnout na webu.
  • Aktivní službu MMS

    K zapnutí MMS dojde několika způsoby:
    • odesláním první MMS ze správné nastaveného telefonu
    • odesláním SMS zprávy ve tvaru MMS A na číslo 4603
    • on-line aktivací v Můj T-Mobile
  • Správné nastavení telefonu

    Telefony zakoupené v našich prodejnách mají vše potřebné již správně nastavené. Ostatní přístroje snadno nastavíte pomocí Konfigurátoru anebo ručním zadáním jednotlivých parametrů (přehled všech potřebných údajů). Jak to přesně bude fungovat vám ukáže Veronika.

Jak službu používat?

Detailní návod, jak odesílat MMS zprávy, najdete v návodu ke svému telefonu.

Maximální velikost odeslané zprávy je 300 kB. Pokud takovou MMS pošlete na telefon, který tuto velikost nepodporuje, zprávu automaticky převedeme na odpovídající velikost (rozlišení fotografie se tedy sníží). Odesílání a příjem MMS o této maximální velikosti můžeme zaručit pouze v rámci sítě T-Mobile (maximální velikost pro garantované odesílání zpráv do jiných sítí je 100 kB). Platnost zprávy je stejná jako u SMS – maximálně 72 hodin. MMS zprávy můžete posílat nejen na telefonní čísla, ale i na e-mailové adresy.

Jednu MMS zprávu můžete současně poslat i více adresátům. Odeslání MMS zprávy účtujeme tolikrát, kolik příjemců zadáte. Máte-li telefon podporující MMS správně nastaven a službu aktivní, můžete zprávy přijímat automaticky a dále s nimi v přístroji pracovat. Pokud telefon s podporou MMS nemáte, můžete si prohlížet doručené zprávy na webu.

Co dělat, když MMS nefungují?

Podívejte se do článku Potíže s SMS a MMS zprávami, kde jsme pro vás připravili několik tipů, jak službu zprovoznit.

 

Časté dotazy

Cena jedné SMS a MMS je podle vašeho tarifu.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Jedna SMS má 160 znaků bez diakritiky, tento počet je limitován technickými parametry sítě. V případě, že se v SMS vyskytne byť jen jeden znak s diakritikou, zpráva se celá přepne do jiného způsobu kódování a jedna SMS pak může obsahovat maximálně 70 znaků.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Maximální délka jedné SMS zprávy je 160 znaků. Většina telefonů však podporuje psaní zpráv delších než 160 znaků. Ty jsou při odesílání rozděleny do více zpráv a také jako více zpráv jsou účtovány -> příjemci jsou doručeny postupně nebo jako jedna dlouhá zpráva (dle typu telefonu).

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Jedná se o servisní číslo SMS centra, přes které se odesílají SMS z vašeho mobilního telefonu. Toto číslo je +420 603 052 000.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Multimediální zprávy (Multimedia Messaging Service) - služba umožňující na mobilních telefonech přijímat či odesílat text, zvuk, obrázek, krátké video a jejich vzájemné kombinace.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení