Potíže se SMS a MMS
Žádná potíž není tak velká, abychom ji společně nevyřešili. Pokud byste si ani po přečtení návodů nevěděli rady, kontaktujte nás.
Rady pro nejčastější případy, které mohou nastat
Krok za krokem vás provedeme všemi nastaveními.
Co dělat, když se vám nedaří odeslat SMS zprávy?
- Zkontrolujte správné nastavení SMS parametrů (číslo SMS centra, typ odchozí zprávy). Jak na to naleznete v článku Moje první SMS/MMS.
- Ověřte, nemáte-li zablokované odchozí zprávy. Blokování odstraníte pomocí kódu #330*heslo# a stisknutím tlačítka pro uskutečnění hovoru. Heslo pro blokování je vždy přednastaveno na 0000 a je možné ho kdykoliv změnit. Více o hesle a blokování naleznete v tomto článku.
- Ověřte si, zda máte dostatečný kredit (v případě Twist karty) anebo uhrazená všechna vyúčtování (u paušálních zákazníků). Kredit překontrolujete pomocí kódu *101# a kontrolu vyúčtování provedete ve službě Můj T-Mobile. Pomocí ní si také můžete kredit okamžitě navýšit anebo uhradit svá vyúčtování.
- Vypněte a poté znovu zapněte mobilní telefon. V některých případech tento snadný krok pomůže odstranit případné potíže s funkčností služby.
- Pokud žádný z těchto kroků nepomůže, vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného telefonu. Bude-li v jiném přístroji vše v pořádku, může se jednat o chybu telefonu, v opačném případě může být omezení způsobenou vadnou kartou.
Co dělat, pokud vám SMS zprávy nepřicházejí?
- Zkontrolujte, zda je telefon dostupný a na signálu (snadno ověříte prozvoněním z jiného čísla), příp. zda nebyl vypnutý déle než 72 hodin. To je maximální čas, po který je zpráva uložena na SMS centru. Následně je smazána a nemůže již být doručena.
- Ověřte, nemáte-li plnou paměť na příchozí zprávy (nejčastěji se projevuje blikáním obálky na displeji telefonu).
- Vypněte a znovu zapněte svůj telefon.
- Pokud žádný z těchto kroků nepomůže, vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného telefonu. Bude-li v jiném přístroji vše v pořádku, může se jednat o chybu telefonu, v opačném případě může být omezení způsobenou vadnou kartou.
Co dělat, když se vám nedaří odeslat zprávu anebo MMS nepřichází?
- Zkontrolujte, máte-li aktivní datové služby u svého telefonního čísla. Stav služeb ověříte ve službě Můj T-Mobile.
- Zkontrolujte nastavení telefonu pro MMS služby. Popis nastavení naleznete v článku Moje první SMS/MMS, případně využijte možnosti bezplatného zaslání nastavení ze služby Konfigurátor.
- Ověřte, zda jste v dosahu datové sítě. Na displeji telefonu se Vám v tu chvíli zobrazuje nápis GPRS, EDGE, LTE nebo 5G. Zpravidla to bývá vedle ukazatele síly signálu v horní části displeje.
- Podle manuálu k telefonu překontrolujte, nemáte-li vypnuté datové služby (nejčastěji tuto volbu naleznete v chytrých telefonech v položce Nastavení – Datové služby).
- Ověřte si, zda máte dostatečný kredit (v případě Twist karty) anebo uhrazená všechna vyúčtování (u paušálních zákazníků). Kredit překontrolujete pomocí kódu *101# a kontrolu vyúčtování provedete ve službě Můj T-Mobile. Pomocí ní si také můžete kredit okamžitě navýšit anebo uhradit svá vyúčtování.
- Vypněte a poté znovu zapněte mobilní telefon. V některých případech tento snadný krok pomůže odstranit případné potíže s funkčností služby.
- Pokud žádný z těchto kroků nepomůže, vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného telefonu. Bude-li v jiném přístroji vše v pořádku, může se jednat o chybu telefonu, v opačném případě může být omezení způsobenou vadnou kartou.
Obraťte se na nás
Pokud Vám žádná z výše uvedených rad nepomohla, obraťte se na nás. Abychom mohli zprávy co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:
- Od kdy se potíže projevují?
- Datum a čas, kdy jste zprávu zkoušeli odeslat anebo Vám měla být doručena?
- Jaký máte typ telefonu?
- Funguje služba v jiném přístroji?
- Fungují zprávy v pořádku v jiné lokalitě?
- Kde jste měli potíže se službou (město, přesná lokalita)?
Časté dotazy
Podívejte se na nejčastější dotazy
zákazníků.
Vaši
otázku jsme už možná zodpověděli. Zjistěte odpověď
bez čekání.
Nechodí mi doručenky, co mám dělat?
Doručenky lze aktivovat v menu telefonu, a to jak pro SMS tak pro MMS. Ověřte, že máte nastaveno přijímání doručenek dle manuálu k vašemu telefonu.
Pokud Váš telefon nepodporuje tuto službu, je možné na začátek SMS vložit kód *STAV#. Toto ale funguje, pokud zprávu posíláte skutečně přes službu SMS. Pokud použijete třeba iMessages na iPhone nebo jinou podobnou službu zpráv přes internet, příkaz *STAV# nic neudělá.
A doručenky Vám zasíláme zdarma.
Nemohu odesílat/přijímat MMS, co mám dělat?
Připravili jsme pro Vás tipy a rady k nejčastějším příčinám nefunkčnosti odesílání MMS:
- Nejčastěji pomůže vypnutí a zapnutí telefonu - je možné, že telefon chybně komunikuje se sítí.
- Zkontrolujte nastavení telefonu.
- V případě, že zatím nic nepomohlo, zkuste vložit Vaši SIM kartu do jiného telefonu (tím zjistíme, jestli je chyba na SIM kartě nebo v telefonu).
- Pokud je chyba na SIM kartě, kontaktujte prosím naše Zákaznické centrum, nebo navštivte některou z našich prodejen.
- Pokud je chyba v telefonu, doporučujeme jeho reklamaci u prodejce.
Nejdou mi odesílat SMS, co mám dělat?
Připravili jsme pro vás tipy a rady k nejčastějších příčinám nefunčnosti odesílání SMSek:
- Nejčastěji pomůže vypnutí a zapnutí telefonu - je možné, že telefon chybně komunikuje se sítí.
- Zkontrolujte nastavení telefonu.
- Možná to zní divně, ale zkontrolujte správnost čísla, kam posíláte SMSky.
- Začíná telefonní číslo na 90...? Pravděpodobně máte tyto speciální SMSky blokované. Podívejte se prosím na Můj T-Mobile, Služby, Zábavní služby a SMS platby.
- V případě, že zatím nic nepomohlo, zkuste vložit vaší SIM kartu do jiného telefonu (tím zjistíme, jestli je chyba na SIM kartě nebo v telefonu).
- Pokud je chyba na SIM kartě, kontaktujte prosím naše Zákaznické centrum, nebo navštivte některou z našich prodejen.
- V situaci, kdy je chyba na mobilním zařízení, doporučujeme se obrátit na prodejce vašeho telefonu.
Další rady najdete na naší stránce technické podpory.
Jak zjistím, že mám aktivní MMS?
Zda máte aktivní MMS zjistíte jednoduše odesláním MMS zprávy. Další možností (a tím vyzkoušíte i příjem) je poslání SMS ve tvaru MMS TEST na 4603. V případě, že Vám MMS fungují a máte je aktivní, přijde Vám MMS na Váš mobilní telefon.
Přišla mi zpráva, že mi nebylo možné doručit MMS, co mám dělat?
Pokud jste obdrželi SMS zprávu s výzvou k vyzvednutí, prohlédněte si MMSku na našem webu. Pokud chcete, aby se vám příště doručila přímo do vašeho telefonu:
- V nastavení telefonu ověřte zda telefon umí přijímat MMS zprávy.
- V Můj T-Mobile v sekci Služby > Nastavení služeb > Služby mobilní sítě > Nastavení MMS okoukněte zda máte MMS zapnuté.
- A pokud je vše v pořádku nastavené - nemáte plnou paměť v telefonu?
Podrobnější informace k MMS zprávám a jejich nastavení naleznete ZDE.