Zpět

FAQ pro 3G vypínání

Časté dotazy

Máte-li jakékoli dotazy týkající se vypnutí 3G, obraťte se na zákaznický servis či prodejnu. Rádi vám vše vysvětlíme.

Proč se loučíme s 3G sítí?

U nás v T-Mobilu máme jednu z nejlepších mobilních sítí v Česku a každý den ji pro vás zlepšujeme. A proto také posíláme zastaralou technologii 3G mobilního internetu do zaslouženého důchodu. Kdy přesně? V průběhu října a listopadu 2021.

A. Máte SIM kartu s podporou LTE/5G? Nejjednodušeji to ověříte odesláním SMS z telefonu ve znění „LTE" na číslo 4603.

B. Podporuje váš telefon LTE/5G? Pokud ne, je nejvyšší čas vybrat si z naší široké nabídky telefonů a dalších zařízení.

C. Pokud telefon s podporou LTE/5G/VoLTE máte, ověřte, zda jste si někdy v minulosti nevypnuli podporu LTE/5G/VoLTE v menu telefonu:

  • Zařízení iOS: Menu | Nastavení | Mobilní data | Volby dat | Hlas a data | Automatická 5G nebo LTE
  • Zařízení Android: Menu | Nastavení | Připojení | Mobilní sítě | Režim sítě | 5G/LTE/3G/2G | automaticky připojit

Ano, stejně jako u nás, tak i v zahraničí začínají ustupovat 3G sítě modernějším technologiím LTE/5G. Operátoři přistupují k vypínání 3G sítí postupně. Doporučujeme si ověřit dostupné sítě v zemi, kam plánujete vycestovat.

Pokud operátoři vypnou 3G síť, zákazníci mohou i nadále využívat k volání a SMS 2G síť.

Zatím jediným operátorem, který 22. 2. 2022 vypnul 3G i 2G síť, je operátor AT&T, který pokrývá USA.

V síti operátora AT&T je pro naše zákazníky dostupná služba VoLTE, která umožní volání a SMS prostřednictvím LTE sítě i v zahraničí. Více o VoLTE roamingu naleznete zde.