FAQ pro 3G vypínání
Časté dotazy
Máte-li jakékoli dotazy týkající se vypnutí 3G, obraťte se na zákaznický servis či prodejnu. Rádi vám vše vysvětlíme.
Proč se loučíme s 3G sítí?
U nás v T-Mobilu máme jednu z nejlepších mobilních sítí v Česku a každý den ji pro vás zlepšujeme. A proto také posíláme zastaralou technologii 3G mobilního internetu do zaslouženého důchodu. Kdy přesně? V průběhu října a listopadu 2021.
Kdy se 3G vypíná?
V průběhu října a listopadu 2021.
Jak ověřit, že jsem připraven na LTE nebo 5G síť?
A. Máte SIM kartu s podporou LTE/5G? Nejjednodušeji to ověříte odesláním SMS z telefonu ve znění „LTE" na číslo 4603.
B. Podporuje váš telefon LTE/5G? Pokud ne, je nejvyšší čas vybrat si z naší široké nabídky telefonů a dalších zařízení.
C. Pokud telefon s podporou LTE/5G/VoLTE máte, ověřte, zda jste si někdy v minulosti nevypnuli podporu LTE/5G/VoLTE v menu telefonu:
- Zařízení iOS: Menu | Nastavení | Mobilní data | Volby dat | Hlas a data | Automatická 5G nebo LTE
- Zařízení Android: Menu | Nastavení | Připojení | Mobilní sítě | Režim sítě | 5G/LTE/3G/2G | automaticky připojit
Budou se vypínat 3G sítě i v zahraničí?
Ano, stejně jako u nás, tak i v zahraničí začínají ustupovat 3G sítě modernějším technologiím LTE/5G. Operátoři přistupují k vypínání 3G sítí postupně. Doporučujeme si ověřit dostupné sítě v zemi, kam plánujete vycestovat.
Pokud operátoři vypnou 3G síť, zákazníci mohou i nadále využívat k volání a SMS 2G síť.
Zatím jediným operátorem, který 22. 2. 2022 vypnul 3G i 2G síť, je operátor AT&T, který pokrývá USA.
V síti operátora AT&T je pro naše zákazníky dostupná služba VoLTE, která umožní volání a SMS prostřednictvím LTE sítě i v zahraničí. Více o VoLTE roamingu naleznete zde.