Software z cloudu je pro každého. Opravdu
V uplynulých dvou letech si firmy díky přechodu zaměstnanců do online režimu práce z domova uvědomily, že kvalitní konektivita i spolehlivé nástroje jim vyřeší nejen otázku online komunikace či pružné sdílení souborů, ale že jim otevírá cestu k digitalizaci jejich podnikání.
V T-Mobile nabízíme na platformách společností Microsoft řadu řešení, která mohou využívat jak velké korporace, tak firmy se čtyřmi zaměstnanci. Vedle cloudových řešení M365, která pokrývají široké spektrum funkcí od tvorby dokumentů, přes e-mailing, kolaboraci až po analytiku a bezpečnost, mohou firmy využívat i softwarovou platformu Power Apps, ve které mohou vytvářet nové aplikace, které jim pomohou digitalizovat podnikání. Nenabízíme ale jen produkt jako takový, ale přidáváme k němu další služby. Analýzu stávající situace u zákazníka, podporu při migraci do nového cloudového prostředí a následné zajištění provozu, a také vývoj a přizpůsobení vybraného řešení na míru. Zákazníci především mají možnost se na T-Mobile kdykoli obrátit, když potřebují poradit s adopcí produktu či s jeho rozšířením.
Nejen velké, ale i menší firmy mají z poskytování softwaru formou naší služby jasný užitek. Podnikatelé zjistili, že pro ně existuje cesta ke zjednodušení a zefektivnění podnikání. Jednou z takových firem je i MALY – Bohemia s.r.o., rodinná instalatérská firma s třicetiletou tradicí a 15 zaměstnanci, ve které T-Mobile pomocí Microsoft Power Apps zdigitalizoval proces evidence, přidělování a vyřizování servisních zakázek. Pavel Rada, vedoucí skladu v MALY – Bohemia odpověděl na pár otázek, které možná zajímají i další malé firmy.
Jak se přísnější režim během lockdownu projevil na vašem provozu?
Vzhledem k odvětví, ve kterém působíme, jsme naštěstí dopady pandemie příliš nepocítili. Propad poptávky sice nastal, ale ne natolik, abychom měli problémy naplnit kapacity montážích týmů. Lockdown jsme tedy přečkali poměrně dobře, i když samozřejmě za dodržování přísných hygienických opatření, především u zákazníků.
Na platformě Power Apps od Microsoftu jsme pro vás zdigitalizovali původně papírový proces organizace práce pro vaše techniky. Můžete popsat, jak to fungovalo předtím a jak pracujete dnes?
Proces zadávání zakázek servisního oddělení u nás probíhal, jak říkáte, papírovou formou, kdy si zákazník zavolal na firmu, zastihl někoho ze sekretariátu nebo z vedení, kdo musel v papírovém diáři najít vhodný termín a výjezd zapsat. Technici si pak termíny z knihy ručně opisovali. Celý tento proces se podařilo digitalizovat. Když teď zákazník zavolá, může kdokoli a odkudkoli – z počítače i mobilu – zadat zakázku do SharePointu. Záznam se propíše do nově vyvinuté servisní aplikace a je tak viditelný pro všechny techniky. Technik, pro kterého je zakázka nejvíce vhodná, si zakázku přiřadí pod sebe, zákazníka kontaktuje a domluví si vhodný termín, který zadá do centrálního plánovacího kalendáře v Microsoft Bookings.
Jaké výhody vám digitalizace přinesla?
Hlavní výhodou je ohromná flexibilita. Do systému zadávání zakázek mají nyní přístup všichni – odkudkoli a kdykoli. Vše se dá zvládnout z mobilního telefonu. Už se nestává, že by se na nějakého zákazníka zapomnělo a technici jsou schopní plánovat si výjezdy daleko efektivněji. Pochvalu si určitě zaslouží i Microsoft za stabilitu systému, který jsem na začátku jednou nastavil a od té doby na něj v podstatě už nemusel sáhnout. Vše funguje spolehlivě.
Měli jste v něčem větší očekávání, která se nám nepodařilo naplnit?
Jelikož nabídka servisní aplikace přišla od vás, a nebyla tedy iniciativou z naší strany, dá se říct, že naše očekávaní byla v podstatě nulová. Já osobně jsem ani neočekával, že bude systém u nás využíván. Celý proces se však podařilo převést velmi jednoduše a efektivně, takže se u nás ujal v podstatě sám od sebe.
Power Apps od Microsoftu jsou výhodné především pro snadný vývoj a umožňují poměrně rychle a za rozumné náklady poskytnout praktický užitek. Asi se ale shodneme, že uživatelské rozhraní je sice přehledné a funkční, ale za umělecký dojem by žádnou medaili nejspíš nezískalo.
Umělecký dojem v našem odvětví opravdu nehodnotíme, hlavní je funkčnost a přehlednost. Celkově jsme určitě rádi, že jsme do celé akce šli.