5 rad, jak na efektivní time management

Markéta Madmar

Tři pracovní setkání po sobě, mezi to naplánovat oběd a najít si ještě čas na pravidelné pracovní povinnosti. Že je to hodně úkolů na jeden den? S mými radami nemusíte být Superman na to, abyste zvládli svůj time management efektivně.

1. Plánování je základ

Abyste úspěšně zvládli všechny přidělené úkoly, musíte nejprve vědět, co vás během dne čeká. Dopředu si připravte svůj pracovní plán. Každý jeden den si naplánujte například na týden dopředu. Ke každé roli si napište i dílčí úkoly, které vás přivedou do úspěšného konce. Pokud na vypracování úkolu potřebujete pomoc kolegů, zapište si to. Pokud potřebujete někomu zavolat nebo se setkat, také si to zaznamenejte. Snížíte tak riziko, že na něco zapomenete a splnění úkolu bude jednodušší a rychlejší.

2. Time management – od jednoduchého ke složitějšímu

Už při plánování úloh na následující den nebo týden, si zvýrazněte ty, které jsou nejjednodušší. Možná u nich nepotřebujete pomoc kolegů, nemusíte se s nikým setkat nebo připravit podklady. Takové úkoly byste měli zařadit na první místo vašeho pracovního plánu. Splníte je rychleji a hlavně, vás i psychicky povzbudí do dalších povinností. Vždy pomáhá, když ve svém seznamu úkolů vidíte, že v krátkém čase máte splněny již 3 úkoly ze šesti.

3. Setkání mohou být i efektivní

Nic nenaruší pracovní nasazení tak jako setkání. Ačkoli jsou často přínosné a dozvíte se nové informace nebo vyřešíte problém, se kterým jste si nevěděli poradit, dokážou vám nabourat i několik dní po sobě. Proto se je snažte plánovat tak, aby na sebe navazovaly. Pokud máte na další týden v plánu 2 půlhodinové schůzky, zkuste si je naplánovat hned po sobě. V ideálnějších případech můžete spojit příjemné s užitečným a vyrazit si na setkání v době snídaně nebo oběda.

4. Dopřejte si pauzu

Slzí vám už oči z dlouhého dívání do monitoru nebo vám trnou nohy ze sezení? Postavte se na to! I pěti minutovou pauzičkou načerpáte novou energii. Projděte se po kanceláři, udělejte si kávu nebo si dejte rozcvičku. Možností je neskutečně mnoho. Takovým způsobem si odpočine vaše tělo, ale hlavně mozek. Přijdete na jiné myšlenky a možná vás napadne řešení, na které jste nemohli přijít.

5. Nenechávejte si vše na poslední chvíli

Snažte se neplánovat si složité úkoly na konec pracovního týdne. Pokud zjistíte, že úkol nemůžete splnit bez pomoci kolegy, budete pouze zbytečně vystresovaní. Snažte se věci kontrolovat průběžně. Když vám zůstane během dne trošku času, klidně se pusťte do úkolu, který vás čeká následující den. Takovým způsobem je vyšší šance, že stanovené úkoly stihnete splnit ještě v předstihu.

Podobné články

Proč může být cloud pro každého to pravé?

Cloud obklopují mýty, které odrazují společnosti od jeho používaní. Pravdou však je, že cloud je vhodný pro všechny firmy.

Přečíst článek

Jak digitalizace promění vaše pracoviště

Digitalizace postupuje každým rokem. Přečtěte si, jaké plusy a mínusy přináší do vaší kanceláře.

Přečíst článek

T-Mobile – Váš průvodce digitálním světem

Držte s námi krok s novými technologiemi a udržte svou konkurenceschopnost.

Přečíst článek