Big data a strojové učení - nezbytnost pro B2B marketing velkých firem

George Nistor

Prodáváte software nebo technologie? Pak máme pro vaše marketingové oddělení klíčovou informaci - více než polovina vašich budoucích zákazníků nejdříve hledá na internetu potřebné informace a až po důkladné rešerši kontaktuje prodejce. Vy však máte možnost být krok před uživatelem i konkurencí. Jak?

O Big data, tedy analýze velkého množství dat, jste už určitě slyšeli. Spolu se strojovým učením je momentálně nejžhavějším černým koněm pro B2B marketing a získávání nových zákazníků. Hloubková analýza velkého množství dat dnes nejlépe funguje u firem prodávajících software a technologie. Samy totiž dokáží vytvořit a efektivně začlenit do marketingu takový nástroj, který z dat o jejich zákaznících vytáhne to podstatné. Ani firmy s jiným zaměřením však nemusí být outsiderem.

Strojové učení aneb umělá inteligence v praxi

Algoritmy nástrojů, které využívají tzv. strojového učení, fungují na principu hypotéz, jejichž pravdivost ověřují v sesbíraných datech. Dokáží na základě jemných nuancí v chování uživatele identifikovat budoucího zákazníka a následně jej oslovit, například pomocí vhodně cílené reklamy.

Říkáme tomu marketing záměru (angl. intent marketing). V podstatě jde o to, odchytit uživatele ve chvíli, kdy už má záměr, tedy ví, že chce např. koupit účetní systém, ale zatím jenom hledá, jaký software je pro jeho společnost nejlepší.

1. Algoritmus strojového učení analyzuje obrovské množství dat. Jak získat taková data? Nejlépe tvorbou odborného obsahu, který budoucí zákazníky přivede na web a pomůže jim zorientovat se. Druhou možností je relevantní Big data nakoupit z důvěryhodného zdroje.

2. Algoritmus následně díky chování uživatele zjistí, kdo se začal poohlížet po informacích a proč. Identifikuje ty, kteří by mohli chtít nakoupit. Naopak eliminuje ty, kteří jen hledají např. stáž, nebo pracovní místo.

3. Teď je ta správná příležitost pro marketéry, aby takového uživatele nějakým způsobem oslovili. Mají-li dost dat, potom e-mailovou kampaní, případně dobře cílenou kontextovou reklamou.

4. Důležitá je rychlost. Brzký kontakt s potenciálním zákazníkem a znalost jeho preferencí umožňuje ovlivnit jeho rozhodování, například cenou.

5. Postupem času, právě díky strojovému učení, je možné algoritmus naučit odhalit ty správné potenciální zákazníky v opravdu rané fázi rozhodování.

Budoucnost marketingu - strojové učení a marketing záměru

80 % nákupů firemního software provede odpovědný personál do tří měsíců od prvotního hledání informací na internetu. Je to zhruba čtyřikrát rychlejší nákupní proces, než kdyby nakupující hledal informace např. v nějaké databázi. Včas odhalit zákazníka, předběhnout konkurenci a prodat je díky moderním technologiím snadnější, než kdy dřív.

Takzvaný marketing záměru už dnes používá mnoho firem vyvíjejících software po celém světě. Nenechte si ujet vlak a vpusťte výhody strojového učení do svého podnikání.

 

Podobné články

Rozhoduje umělá inteligence v otázce poskytování úvěrů?

Algoritmy, které užívají umělou inteligenci k automatizaci složitých úkolů, mění odvětví finančních služeb.

Přečíst článek

O město se můžete starat, jenom když ho dobře znáte

Brno má podle statistického úřadu zhruba 380 tisíc obyvatel. Ve skutečnosti je ale ve městě lidí mnohem víc.

Přečíst článek

Analýza Big Dat: Kdy se vyplatí vyrazit na prázdniny?

Víte, kdy do zahraničí vyráží nejvíce obyvatel? Odpověď nám poskytla analýza Big Dat.

Přečíst článek