Jak mění mobil naše online chování?

Markéta Madmar

Mobil dnes patří mezi zařízení, které najdeme v každém batohu či tašce. Pokud ho náhodou někde zapomeneme, cítíme se zvláštně a přemýšlíme nad všemi lidmi, kteří nám mohli mezitím volat nebo psát. A právě toto pouto mezi námi a mobily mění naše online chování.

Společnost OFCOM v prosinci 2016 organizovala velký průzkum, který se zaměřoval na online chování uživatelů. Během průzkumu zpovídali obyvatele Velké Británie, Itálie, USA a Španělska.

Sledovali, kolik času tráví na tabletech, noteboocích, ale také mobilech. To, že čas, který strávíme online na mobilech, postupně předbíhá čas na noteboocích, už nepřekvapí asi nikoho.


Obyvatelé, již výše zmíněných zemí, tráví měsíčně na noteboocích a klasických PC průměrně 27 hodin. Jsou to hodiny, kdy jsou online, prohlížejí si webové stránky, tráví čas na sociálních médiích nebo si čtou novinky ze světa a domova.

Stejná cílová skupina stráví průměrně měsíčně až 65 hodin online na svých chytrých telefonech. Představuje to více než 2násobek ve srovnání s PC a notebooky. I proto se v marketingu klade velký důraz na responzivitu webových stránek (web musí být přehledný i na mobilech), trendy hovoří o minimalismu a stoupá využití i mobilních reklamních kampaní.

Na co nám ten mobil slouží?

Pamatujete si ještě na klasické tlačítkové mobily? Pokud jste vlastnili Nokii 3310 je dost možné, že ji máte ještě dodnes. V té době nám mobil sloužil převážně na telefonování, psaní SMS nebo na hraní jednoduchých her.

S příchodem smartphonů se jejich role v našich životech postupně měnila. Stačí si zakoupit nebo předplatit mobilní data a z obyčejného telefonu se stane prostředek k prohlížení online informací, nakupování nebo kontrolu zůstatku na účtu.

Jsou to aplikace, které nám umožňují vytěžit z chytrého telefonu co nejvíce. Podle průzkumu je nejčastěji využíváme na:

• sociální sítě,

• bankovní převody,

• objednávání jídla,

• prohlížení videí / filmů,

• poslouchání nebo stahování hudby,

• rezervace hotelů,

• kupování jízdenek,

• objednávání taxíků.

S aplikacemi dokážeme často vybavit věci rychleji, pohodlněji a v některých případech narazíme i na lepší ceny nebo slevy.

Jak jsme na tom my?

Můžete si být jisti, že za světovým průměrem nezaostáváme. Podle aktuální studie Connected Life od agentury Kantar TNS, tráví Češi online průměrně 10,2 hodin týdně. 54 % dotazovaných se připojuje přes PC, 8 % z tabletu, ale až 38 % z nich využívá na online aktivity svůj chytrý telefon.

Internet v mobilu využívají i zaměstnanci a majitelé firem. Dostávat maily v mobilu má své výhody. Data přinášejí možnost řešit úkoly flexibilně, vyhledávat důležité informace, ale také posílat větší soubory.

Abychom vám práci přes mobil ještě zpříjemnili a zjednodušili, připravili jsme pro vás nové podnikatelské tarify s větším objemem dat. Neboť těch není nikdy dost.

Mraky dat ve všech nových tarifech pro podnikatele.

Podobné články

Big data zdokonalí vaše analýzy

Pojem big data se používá stále častěji. Zjistěte, jaké údaje se díky nim dozvíte o svých zákaznících.

Přečíst článek

Jak živnostník ve svém podnikání ke špičkovým technologiím přišel

Špičkové technologie pro podnikání jsou blíž, než si myslíte.

Přečíst článek

5 rad, jak na efektivní time management

Efektivní time management nám umožňuje plnit všechny pracovní cíle a najít prostor i pro jiné aktivity.

Přečíst článek