VisionLabs: 3 otázky pro IoT StartUp

Tým Deutche Telekom

VisionLabs, společnost sídlící v Moskvě a založená v roce 2012, je jedním z 12 nejlepších StartUpů, které se kvalifikovaly do finále soutěže ChallengeUp! IoTaccelerator roku 2016 pořádané společnostmi Deutsche Telekom, Cisco a Intel.

VisionLabs je společností zabývající se vizuálním rozpoznáváním obličejů a cloudovými službami pro různé klienty. Podle průzkumu Labeled Faces in the Wild (LFW), který provedla Univerzita v Massachusetts, se společnost VisionLabs velmi rychle stala jednou ze tří vedoucích komerčních společností na světě v technologickém oboru rozpoznávání obličejů.


Zakladatel VisionLabs, Alexander Khanin, nám dal krátký rozhovor na třetí schůzce mentorů ChallengUp!, která se konala v Amsterdamu pod záštitou společnosti Cisco.

Co je VisionLabs a proč věříte, že jste nejlepší?

Sen všech maloobchodníků na světě je vědět, kdo jsou jejich zákazníci. Musíte znát vaše zákazníky, abyste dosáhli větší míry prodeje. Všichni vědí, jak to udělat při on-line prodeji, ale nikdo neví, jak to udělat v reálném obchodě. Ve VisionLabs jsme to konečně pochopili. Každý zákazník je jedinečná osoba s jedinečným obličejem. Obličej je osobní ID v on-line i off-line světě.

To je také důvod, proč je naše cloudové řešení FACE_IS, které jsme přinesli na trh, perfektní. Pomáhá obchodníkům pamatovat si jejich zákazníky, rozpoznat je díky jejich obličeji pokaždé, jakmile vejdou do obchodu a hezky je přivítat jako vážené osoby. Naše technologie je tak přesná a rychlá, že můžete skenovat obličeje jako QR kódy u vchodu do obchodu díky využití běžných kamer.

Naše služby pro obchodníky jsou velmi jednoduché. Po té, co si zakoupíte měsíční předplatné služby, nainstalujete síťové kamery ke vstupu do obchodu, připojíte je na cloudové řešení FACE_IS a vložíte do něj svá data ze CRM systému. Jakmile je tento proces hotový, váš CRM a věrnostní systém se stanou chytrými a umožní vám zaslat upozornění pokaždé, když identifikovaný zákazník vstoupí do vašeho obchodu. Vše je 100 % šifrované, anonymní a zabezpečené.

Momentálně, díky naší spolupráci se společností Cisco zde v ChallengUp!, vyvíjíme reproduktor, umožňující označit během videohovorů „lidský zážitek" a rozšířit tak možnosti videokomunikačních systémů, jako je systém SPARK.

Jak jste nastartoval své podnikání? Rozpoznávání obličejů je často k vidění ve sci-fi filmech jako je Minority Report s Tomem Cruisem - byla to pro vás inspirace?

Já jsem byl od počátku svých studií na státní univerzitě Bauman v Moskvě fascinován možnostmi vizuálních počítačových technologií. Jsem velmi rád, že jsem před několika lety potkal stejně smýšlející lidi, se kterými jsem byl schopen vytvořit VisionLabs, společnost, která učí stroje vidět. Věříme, že tato jedinečná schopnost převrátí vývoj mnoha odvětví.

Řekněte nám více o sobě. Jak vyvažujete vaše vysoké pracovní nasazení s vaším volným časem?

Abych byl upřímný, nemám moc volného času, protože VisionLabs se vyvíjí a roste extrémně rychle. Avšak mám rád turistiku a box, také mám hnědý pásek v Shotokan karate. Aktuálně dokončuji svoji habilitační práci - Spojení laserového dálkového měření (LIDAR), optických dat a dat o teplotě pro lepší pochopení situace na silnici, takže můj čas je přirozeně limitovaný.

Angus Emery
Product IoT presales manager a mentor, Deutsche Telekom

Podobné články

T-Mobile drží krok
s inovacemi

Inovace představují pro firmy konkurenční výhodu. A proto T-Mobile neustále přináší nová řešení.

Přečíst článek

Jak digitalizace promění vaše pracoviště

Digitalizace postupuje každým rokem. Přečtěte si, jaké plusy a mínusy přináší do vaší kanceláře.

Přečíst článek

eParkomat: Tři otázky pro začínající startup

Český startup eParkomat představuje novinku v oblasti IoT, se kterou pomáhá řidičům najít parkovací místo.

Přečíst článek