Jak docílit, aby zákazníkům nikdy nedošel papír

Jindřiška Kyselová

Určitě to znáte všichni. Potřebujete tisknout, nejlépe něco hodně důležitého a objemného, a uprostřed tisku dojde papír. U některých tiskáren je více zásobníků nebo některé firmy nechávají náhradní papír blízko tiskárny. Ale co dělat, když nikde nic není a dokument už měl být minimálně vytištěný, když ne rovnou odevzdaný? A když dochází toner a původně černobílá stránka právního textu má mnoho odstínů šedi, to pak teprve začíná to pravé dobrodružství.

Superman, který kontroluje stav tiskáren

Pokud ale máte tiskárny od společnosti Konica Minolta, tak je pro vás výše uvedený odstavec pouze pro zasmání. A co má vlastně Konica tak super? Superman, který stihne kontrolovat všech cca 10 tisíc strojů, které mají po celé ČR, to není. Tým věštců, kteří dopředu vědí, který stroj bude potřebovat papír a který toner, byste u nich hledali zbytečně. A dodávky plné papírů, tonerů a techniků, které křižují ulicemi a kontrolují stav všech tiskáren, na cestách také nepotkáte.

M2M řešení je jednodušší, než se zdá. Každá tiskárna je vybavena speciálně upravenou SIM kartou a malým modemem. Díky tomu pak všechny nedostatky hlásí hned, jak nastanou. Umí nahlásit docházející zásobu papíru, požádá o výměnu toneru nebo třeba objedná pravidelný servis po vytisknutí určitého počtu stránek nebo přímo opravu.

V praxi to pak může vypadat tak, že technik dorazí do firmy, kde se sekretářka diví, co potřebuje. Vždyť ho přeci nikdo nevolal. To, že má tiskárna poruchu se dozví až od něho, protože si ho tiskárna sama zavolala. Ne nadarmo se Konica na svých stránkách chlubí ON-LINE MONITORINGEM zařízení u zákazníků i oceněním NEJLEPŠÍ SERVISNÍ ORGANIZACE V EVROPĚ. My jsme teď jejich tajemství odhalili a víme, jak toho docílili. A to jsem se ani nezmínila o tom, že si dokonce tiskárna umí zavolat technika, který je v danou chvíli nejblíže…

Výhoda nejen pro zákazníky

Co z toho ale má samotná Konica? Kromě skvělé péče o zákazníka a perfektní servis svých značkových tiskáren má přehled také o tom, kolik toho jaká firma vytiskne. Sebraná data mohou být účinným argumentem při obchodním jednání, proč firma potřebuje výkonnější stroj. Na základě předložených dat se zákazník může rozhodnout pro stroj, který optimálně uspokojí jeho potřeby.

A co až všichni zákazníci jednoho dne přejdou na elektronické dokumenty a nebudou tisknout vůbec? Myslím, že s tím si Konica nemusí dělat těžkou hlavu. A kdyby v daleké budoucnosti taková situace skutečně nastala, tak se dají na stejném principu sledovat např. měřicí přístroje. O tom, ale zase někdy jindy.

Konica Minolta Business Solutions Czech, spol. s r. o. je poskytovatelem produktů, služeb a řešení v oblasti tisku, dokumentů a jejich zpracování. Zvláštní důraz klade na celkové řešení tisku a správy oběhu dokumentů v kancelářském a produkčním prostředí. Společnost disponuje perfektně vyškoleným týmem servisních techniků, který pokrývá celou ČR a díky unikátnímu využití mobilních dat rychle a spolehlivě reaguje na náročné požadavky svých zákazníků.

Jindřiška Kyselová

Od roku 2015 pracuji v oddělení B2B Marketingu ve společnosti T-Mobile, kde připravuji reference s našimi firemními zákazníky. Zaměřuji se hlavně na to, jakým způsobem naše produkty využívají a jak jim pomáhají rozvíjet jejich vlastní byznys. Za 2 roky v B2B Marketingu jsem se potkala s více než 60 firmami a na kontě mám přes 40 schválených referencí a další postupně přibývají. Ve svém volném čase se věnuji rodině, pravidelně organizuji dobročinné bazary, ráda čtu a tančím.

Podobné články

T-Mobile – Váš průvodce digitálním světem

Držte s námi krok s novými technologiemi a udržte svou konkurenceschopnost.

Přečíst článek

Management energií je snazší díky řešení M2M

V Rakousku zefektivnili činnost nabíjecích stanic prostřednictvím M2M konektivity.

Přečíst článek

Kam tlačí firmy digitální transformace?

Digitální transformace mění firmy k lepšímu. Cloud, ale i sociální média ovlivňují komunikaci se zákazníky.

Přečíst článek