Každý problém má řešení. Máte-li problémy s připojením k internetu, rádi vám pomůžeme.

Co dělat, pokud se nemůžete připojit?

  • Zkontrolujte, zda je na Vaší SIM kartě aktivovaná služba GPRS/EDGE/3G/LTE. Můžete si to ověřit v Můj T-Mobile.
  • Pro připojení k internetu je také nutné mít dostatečný kredit (u Twistu), případně mít uhrazená všechna vyúčtování služeb. Kredit si zjistíte zadáním kódu *101# ve Vašem telefonu. Stav vyúčtování pak můžete ověřit v Můj T-Mobile, kde ho můžete i uhradit.
  • Ověřte si správné nastavení vašeho telefonu.
  • Zkontrolujte na mapě pokrytí, zda se nacházíte v lokalitě, kde je mobilní internet dostupný.
  • Zkuste telefon vypnout a zapnout. Ověřte, zda na displeji telefonu vidíte zobrazenou dostupnost signálu (typicky v horní části displeje formou čárek).
  • Pokud žádný z těchto kroků nepomůže, vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného telefonu. Bude-li v jiném přístroji vše v pořádku, může se jednat o chybu telefonu, v opačném případě může být omezení způsobené vadnou kartou.

Internet je pomalý

  • Zkontrolujte na mapě pokrytí, jaká je nejvyšší dostupná rychlost internetu v lokalitě, kde se právě nacházíte.
  • Rychlost mobilního internetu není však ovlivněna jenom dostupností služeb, ale také momentálním vytížením vysílače.
  • U některých tarifů si v Můj T-Mobile ověřte, zda jste nevyčerpali datový limit. V portále Můj T-Mobile si limit můžete okamžitě navýšit a surfovat opět plnou rychlostí.

Obraťte se na nás

Pokud vám žádná z výše uvedených rad nepomohla, obraťte se na nás. Abychom mohli připojení co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:

1. Od kdy se potíže objevují?
2. Kdy jste byli naposledy připojeni?
3. Jaký máte typ telefonu/modemu?
4. Funguje připojení s jiným telefonem?
5. Funguje připojení v jiné lokalitě?
6. Kde jste měli potíže s internetem (město, přesná lokalita)?

 

Co dělat, pokud se nemůžete připojit?

  • Pokud se připojujete přes mobilní telefon, ověřte, zda vám internet funguje přímo v telefonu. Jestliže nefunguje ani v telefonu, podívejte se, co s tím.
  • Jestliže se připojujete prostřednictvím Internet manageru, ověřte, zda aplikace komunikuje s připojeným zařízením (na úvodní stránce se vám načte dostupná síť a možnost připojení). Pokud zde své zařízení nevidíte, odpojte a opět zapojte váš modem nebo telefon do počítače. Důležité je nejdříve odebrat zařízení ze systému (v OS Windows najdete v pravém rohu u hodin ikonku se zelenou šipkou, pokud na ni kliknete levým tlačítkem, ukážou se vám připojená zařízení, vy zvolíte svůj modem a vyberete možnost odpojit/odebrat). Pokud po připojení zařízení aplikace modem stále nezobrazuje, zkuste přeinstalovat Internet manager, případně ze stránek výrobce vašeho zařízení znovu stáhnout potřebné ovladače. U novějších operačních systémů (Windows, MacOS) je nutné stáhnout vždy nejnovější verzi správce připojení Internet Manager.

Internet je pomalý

  • Zkontrolujte na mapě pokrytí, jaká je nejvyšší dostupná rychlost internetu v lokalitě, kde se právě nacházíte.
  • Rychlost mobilního internetu není však ovlivněna jenom dostupností služeb, ale také momentálním vytížením vysílače.
  • U některých tarifů si v Můj T-Mobile ověřte, zda jste nevyčerpali datový limit. V portále Můj T-Mobile si limit můžete okamžitě navýšit a surfovat opět plnou rychlostí.

Obraťte se na nás

Pokud vám žádná z výše uvedených rad nepomohla, obraťte se na nás. Abychom mohli připojení co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:

1. Od kdy se potíže objevují?
2. Kdy jste byli naposledy připojeni?
3. Jaký máte typ telefonu/modemu?
4. Připojujete se pomocí USB kabelu anebo bezdrátově přes Wi-Fi či bluetooth?
5. Funguje připojení s jiným telefonem?
6. Funguje připojení v jiné lokalitě?
7. Kde jste měli potíže s internetem (město, přesná lokalita)?

 


Co dělat, pokud se nemůžete připojit?

1. Vypněte a znovu zapněte modem (stačí, pokud ho vytáhnete z elektřiny a znovu zapojíte). Po restartu modem chvíli "nabíhá", je tedy potřeba vyčkat několik minut, než dojde k samotnému připojení. V ideálním stavu svítí tyto diody (kontrolky), jejich názvy se mohou v závislosti na typu zařízení mírně lišit:
  • PWR/SYS (informuje, že je modem zapnutý a zapojený do elektrické sítě. Pokud po zapnutí tato dioda nesvítí, je potřeba modem odnést do servisu).
  • DSL (pokud svítí, znamená to, že modem je správně připojený k datové síti).
  • INTERNET, PPP (signalizuje připojení k internetu).
  • LAN (většinou 1-4 diody podle počtu zdířek pro připojení dalších zařízení, svítí pouze, pokud je do modemu připojen například router, počítač, notebook apod.).
  • WLAN, WIFI (svítí, pokud je k dispozici připojení bezdrátové sítě).
2. Zkontrolujte, zda je modem zapojený v pořádku, zda jsou všechny koncovky správně zacvaknuté do zdířek.

Nefunguje bezdrátové připojení – Wi-Fi

  • Ověřte, zda je na modemu Wi-Fi síť zapnutá (svítí dioda WLAN/WIFI), pokud kontrolka nesvítí ani nebliká, je potřeba Wi-Fi zapnout v modemu).
  • Zkontrolujte také, zda je zapnutá Wi-Fi i na přijímacím zařízení (v počítači, notebooku nebo mobilním telefonu).
  • Prostřednictvím aplikace DSL manager si můžete snadno Wi-Fi připojení nastavit.

Internet je pomalý

  • V aplikaci Ověření dostupnosti si můžete zkontrolovat, jakou maximální rychlostí můžete surfovat na vaší adrese.
  • Připojení k internetu ADSL/VDSL je sdílené, to znamená, že na přípojný bod v síti může v jednu chvíli přistupovat více uživatelů. V praxi to může znamenat, že například ve večerních hodinách bude internet pomalejší, než v nočních, kdy je připojeno pouze malé množství uživatelů.
  • Zkontrolujte, zda na pozadí neběží na vašem počítači jiné aplikace, které využívají přístup k internetu (například stahování souborů, streamované video, online televize či rádio atd.), což může chod internetu také zpomalovat.
  • Pravidelně také doporučujeme provádět kontrolu počítače antivirovým programem.

Obraťte se na nás

Pokud vám žádná z výše uvedených rad nepomohla, obraťte se na nás. Abychom mohli připojení co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:

1. Vaše číslo internetu ADSL/VDSL (číslo naleznete ve smlouvě).
2. Od kdy se potíže objevují?
3. Funguje internet s jiným zařízením - notebookem anebo telefonem?
4. Jaký máte typ modemu a co vám na něm svítí nebo bliká?