Potíže s optickým internetem

Rady jak postupovat, když internet nefunguje nebo je pomalý.

Co dělat, když mi nefunguje anebo vypadává internet

  • Pokud internet vůbec nefunguje a na modemu nesvítí žádná dioda, tak zkontrolujte napájecí adaptér, aby byl na obou koncích správně zapojený. Pokud stále modem nesvítí, vyzkoušejte jinou elektrickou zásuvku. V případě, že ani to nepomůže, vezměte modem s napájecím adaptérem a odneste ho na prodejnu, kde Vám modem vymění za jiný kus.
  • Pokud na modemu diody svítí, modem restartujte. Vytáhněte napájecí adaptér na 5 minut z el. sítě. Poté zapojení může trvat několik minut, než se modem opět připojí do sítě.
  • Pokud se připojujete přes Wi-Fi, zkontrolujte, že dioda Wi-Fi na modemu svítí. Pokud ne, stiskněte tlačítko WLAN 2-3s.
  • Pokud používáte internet přes PC anebo TV kabelem, zkontrolujte zapojení kabelů na obou stranách.
  • V neposlední řadě restartujte zařízení, na kterém Vám internet nefunguje. Pokud máte možnost vyzkoušet se připojit na internet i jiném zařízením, tak určitě vyzkoušejte. Pokud se jiné zařízení k internetu připojí, bude problém v konkrétním zařízení, kde internet nefunguje.
    • V případě nefunkčnosti jednoho zařízení doporučujeme zkontrolovat nastavení, vyzkoušet reset do továrního nastavení anebo reklamaci zařízení.

Internet je pomalý

  • Restartujte zařízení vytažením z el. sítě alespoň na 5 minut.
  • Pokud se rychlost nezlepší, vyzkoušejte zařízení (PC, notebook, TV) připojit pomocí ethernetového kabelu. Pokud takové zařízení máte, vyzkoušejte, zda-li je na něm rychlost lepší.
  • Pokud je rychlost nízká pouze přes Wi-Fi, můžete vyzkoušet změnu kanálu Wi-Fi v nastavení modemu. Návody naleznete buď v příručkách anebo v našich video návodech na této stránce.
  • Pokud Vám nic z výše uvedeného nepomůže a rychlost je pomalá na všech zařízeních, obraťte se na naše Zákaznické centrum.

Obraťte se na nás

Pokud vám žádná z výše uvedených rad nepomohla, obraťte se na nás. Abychom mohli připojení co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:

  • Od kdy se potíže objevují a jak dlouho?
  • Jaký máte typ modemu/služby?
  • Funguje připojení jen na jednom zařízení anebo všech na místě?
  • Funguje Vám (zkoušeli jste) se připojit i po kabelu (PC, notebook, TV)?
  • Pokud je problém s rychlostí, naměřte rychlost na www.speedtest.net anebo www.rychlost.cz (v okamžiku měření rychlosti by neměl být na přípojce jiný provoz, aby byla měřena celková rychlost přípojky).

Může se vám hodit