vašem zařízení
eSIM je věstavěný čip, který je napevno umístěn ve vašem telefonu, tabletu nebo třeba v hodinkách. Jednoduchým naskenováním QR kódu z voucheru získáte stejné nastavení a služby, jako na klasické SIM kartě.
Výhody eSIM
Více eSIM profilů
Do vašeho zařízení lze snadno nahrát několik eSIM profilů. Můžete pak mezi nimi libovolně přepínat podle toho, se kterým profilem chcete volat či datovat.
Vše pohodlně online
Fotoaparátem nasnímáte poskytnutý QR kód a do zařízení jednoduše nahrajete eSIM profil nejčastěji přes Wi-Fi připojení. Z pohodlí domova a bez starostí s hledáním špendlíku pro vložení karty.
Bezpečnost
Zamčením zařízení chráníte i vaši eSIM před zneužitím jinou osobou. Pokud dojde k odcizení či ztrátě, eSIM nelze vyjmout. Ztracené zařízení je pak možné lépe dohledat.
Ekologické připojení
Online eSIM je ekologičtější variantou klasické fyzické SIM karty. S jejím masovým používáním dojde ke snížení výroby miliard SIM karet i úsporám v logistice.
Jak aktivovat eSIM
O malý kousek plastu na světě méně? eSIM si kromě našich poboček jednoduše a rychle vyřídíte i online v naší aplikaci.

-
1.
Stáhněte si eSIM v aplikaci Můj T-Mobile a
vyměňte si stávající kartu, nebo si pořiďte
novou s novým tarifem. -
2.
Vyfoťte QR kód a jednoduše
nahrajte do telefonu. -
3.
Máte hotovo! Vaši eSIM aktivujeme během pár
minut, abyste si ji mohli začít užívat co nejdříve.
Stále si nevíte rady s výměnou eSIM?
Zavolejte nám a vyřešíme to spolu po telefonu.
Vaše číslo použijeme pouze pro nezbytný kontakt. Více o práci s telefonním číslem.
Zařízení, která podporují eSIM
Časté dotazy
Podívejte se na nejčastější dotazy zákazníků.
Vaši
otázku jsme už možná zodpověděli. Zjistěte odpověď
bez čekání.
Co je eSIM?
eSIM („e" ze slova embedded = pevně zasazený) je elektronická součástka (zjednodušeně řečeno čip), která je napevno instalovaná do zařízení již při jeho výrobě. eSIM čip má po stranách délku jednotek milimetrů a nahrazuje klasickou SIM kartu, kterou znáte z vašich předchozích mobilních telefonů. eSIM je aktuálně nejnovější generace typu SIM karty. Pro aktivaci eSIM je potřeba stáhnout do zařízení tzv. eSIM profil. Tento profil obsahuje všechny důležité informace potřebné k přístupu k mobilní síti.
Prostřednictvím eSIM (profilu) se připojíte k mobilní síti T‑Mobile příp. k mobilní síti v zahraničí se stejnou úrovní zabezpečení jako s klasickou SIM kartou. Pokud některé zařízení podporuje eSIM, nemusí to ještě znamenat automatickou slučitelnost s T‑Mobile eSIM. Je potřeba, aby výrobce zařízení dodržel technický standard definovaný asociací GSMA (Phase 2) a zároveň aby jeho případné další požadavky byly podporované operátorem.
Jaké jsou výhody a případná omezení eSIM?
Díky eSIM od T‑Mobile už nemusíte vylamovat různé velikosti SIM karty, používat adaptéry nebo otevírat kryt vašeho zařízení. Místo toho stáhnete svůj eSIM profil elektronickou cestou prostřednictvím připojení k internetu. Navíc do vašeho zařízení můžete nahrát i víc eSIM profilů, v síti však může být přihlášen v daný moment jen jeden.
Konstrukce zařízení, která dosud využívala klasickou SIM kartu, bude možné díky eSIM ještě víc zmenšit a současně se, díky absenci kontaktů potřebných pro spojení s klasickou plastovou SIM, zvyšuje i dlouhodobá spolehlivost zařízení. k tomu přispívá i možnost vyrobit zařízení hermeticky uzavřené, v kombinaci s bezdrátovým nabíjením, zejména u nositelné elektroniky. Speciální zařízení, která dosud připojení k mobilní síti nepodporovala, mohou díky eSIM tuto funkci nabídnout. Na trhu jsou již produkty, které podporují eSIM, ve formě mobilních telefonů, tabletů, notebooku či hodinek. Počet modelů zařízení s podporou eSIM bude růst.
Co je eSIM profil?
Je to souhrn informací a dat, které byly dříve uložené v klasické SIM kartě. Zjednodušeně lze říct, že to je virtuální SIM karta ve vašem zařízení. Profil eSIM stačí nahrát do vašeho zařízení prostřednictvím načtení QR kódu, který obdržíte od T‑Mobile. Podmínkou k úspěšnému stažení eSIM profilu je, aby zařízení podporovalo eSIM a aby vaše zařízení bylo připojeno k internetu, např. přes Wi-Fi.
Jak mohu získat přístup k eSIM a kolik stojí aktivace?
eSIM je nejnovější generace typu SIM karty a podobně jako u microSIM, nebo nanoSIM, obdržíte přístup k eSIM profilu zdarma. Pokud máte zařízení již z výroby podporující eSIM, stačí zajít na prodejnu T‑Mobile a zvolit vhodný hlasový nebo datový tarif pro mobilní služby T‑Mobile. Obdržíte aktivační kód, přes který si do vašeho zařízení stáhnete tzv. eSIM profil. Na eSIM lze také přejít z klasické plastové SIM – v tomto případě se jedná o výměnu SIM karty.
Vydání, aktivace eSIM i změna SIM za eSIM je zdarma.
Jak se s eSIM připojím k síti?
Pokud máte zařízení podporující eSIM i aktivační QR kód k eSIM od T‑Mobile, ujistěte se, že je vaše zařízení připojeno k internetu, např. přes Wi-Fi. Správu eSIM profilů najdete ve vašem přístroji obvykle v menu Nastavení. Prostřednictvím fotoaparátu vašeho zařízení (nejčastěji telefonu) nasnímejte QR kód. Zařízení si vyžádá potvrzení, že chcete stáhnout eSIM profil, a následně toto stažení provede. Od této chvíle se můžete přihlásit do mobilní sítě a pracovat se zařízením dle podmínek sjednaného tarifu mobilních služeb, jak jste zvyklí s klasickou SIM kartu.
Vzhledem k různým výrobcům a modelům zařízení se postup stažení eSIM profilu může mírně lišit. Přesný postup si ověřte v uživatelském návodu k vašemu zařízení.
Mohu používat zařízení s eSIM profile od T‑Mobile ve všech mobilních sítích?
V České republice využíváte mobilní síť T‑Mobile. V zahraničí se můžete přihlásit do jakékoliv mobilní sítě, s kterou má T‑Mobile uzavřenou roamingovou smlouvu, jednoduše jako s klasickou SIM kartou.
Můžu si do zařízení nahrát více eSIM profilů?
Ano, eSIM ve vašem zařízení může obsahovat i více eSIM profilů. Můžete si stáhnout další profily od T‑Mobile nebo od jiného mobilního operátora, který také podporuje eSIM. V jeden okamžik však může být přihlášen do mobilní sítě pouze jeden z nahraných eSIM profilů – tato volba je obvykle k dispozici v menu Nastavení.
Co dělat, pokud stažení profilu eSIM selže?
Ujistěte se, třeba otevřením nějaké web stránky, že máte v zařízení funkční připojení k internetu, např. přes síť Wi-Fi. Pro jistotu můžete zařízení restartovat. Pokud stahujete eSIM profil do hodinek, ujistěte se, že je funkční bluetooth spojení mezí hodinkami a telefonem, který je připojen k internetu (výrobce hodinek může vyžadovat, aby v telefonu byla vložena SIM karta stejného operátora, jehož eSIM si přejete instalovat do hodinek – podrobnosti viz návod k obsluze hodinek. Znovu nasnímejte QR kód. V případě, že nelze eSIM profil stáhnout, zajděte na nejbližší prodejnu T‑Mobile, kde vám vydají nový aktivační kód.
I u iPhone se může stát, že nejde profil nahrát, pokud je telefon připojen pouze přes Wi-Fi síť. V ložte do slotu pro SIM některou T‑Mobile SIM s aktivními daty a zkuste aktivovat eSIM profil přes datovou síť T‑Mobile.
Co dělat, když dojde ke smazání eSIM profilu?
Zařízení, které podporuje eSIM, by mělo dokázat provést reset do továrního nastavení tak, že v něm zachováte váš již dříve nahraný eSIM profil, tj. i po resetu se budete moci přihlásit do mobilní sítě s vašim telefonním číslem.
Uživatelské rozhraní vašeho zařízení (obvykle v menu Nastavení) však podporuje i smazání samotného eSIM profilu. Tento krok, prosím, vždy dobře zvažte, protože obnovit stejný eSIM profil po jeho smazání již není možné. Po vymazání eSIM profilu ze zařízení můžete použít jiný eSIM profil, pokud nějaký již máte v zařízení uložen z minulosti a pokud je tento profil pořád aktivní. Druhou možností je nahrát do zařízení zcela nový eSIM profil. k tomu budete potřebovat nový aktivační kód od T‑Mobile. Telefonní číslo smazaného eSIM profilu lze zachovat v případě, že původní profil nebyl v T‑Mobile dosud deaktivován. Jde o obdobnou situaci, jako když ztratíte klasickou SIM kartu - můžete požádat T‑Mobile o její dočasné zablokování a následně požádáte o vydání nové SIM karty.
Pokud chcete smazat eSIM profil z vašeho zařízení záměrně a natrvalo (např. z důvodu prodeje zařízení další osobě), před samotným potvrzením smazání eSIM profilu se ujistěte, že je zařízení připojeno k internetu, např. přes Wi-Fi.
Jak postupovat při prodeji nebo sdílení vašeho zařízení s eSIM?
V případě, že si přejete vaše zařízení, v kterém je uložen váš eSIM profil, předat jiné osobě, máte možnost eSIM profil ze zařízení smazat. Obvykle je tato možnost v menu Nastavení. V této souvislosti doporučujeme přečíst uživatelský návod k vašemu zařízení. eSIM, coby elektronická součástka, v zařízení zůstane, ale po smazání eSIM profilu (či více profilů) zůstane prázdná. Nový uživatel zařízení může požádat T‑Mobile o poskytnutí aktivačního kódu a do zařízení si nahrát svůj eSIM profil.
Pokud chcete vaše zařízení půjčit další osobě jen dočasně, váš eSIM profil po tuto dobu nebudete potřebovat a zároveň nechcete, aby k němu měla přístup další osoba, nemusíte profil ze zařízení nutně smazat. Pro tento případ stačí, pokud si nastavíte pro váš eSIM profil PIN kód a zapamatujete si ho. Osoba bez jeho znalosti nebude váš eSIM profil moci použít.
Pokud chcete smazat eSIM profil z vašeho zařízení záměrně a natrvalo (např. z důvodu prodeje zařízení další osobě), před samotným potvrzením smazání eSIM profilu se ujistěte, že je zařízení připojeno k internetu, např. přes Wi-Fi.
Mohu opět získat klasickou SIM kartu, když se rozhodnu změnit své zařízení?
Ano, můžete si vyměnit svoji eSIM (přesněji řečeno eSIM profil) za novou eSIM, případně i za klasickou SIM kartu. To je možné na prodejně T‑Mobile nebo přes Zákaznické centrum na čísle 800 737373.
Pokud se rozhodnete později používat zařízení podporující eSIM, můžete požádat opět o výměnu klasické SIM karty za eSIM.
Jak postupovat, pokud telefon s eSIM ztratím nebo ho potřebuji dát do servisu?
Pokud ztratíte telefon, v kterém máte nahrán váš eSIM profil, postupujte obdobně jako v případě klasické SIM karty. Navštivte prodejnu T‑Mobile nebo kontaktujte Zákaznické centrum na čísle 800 737373 (v druhém případě budete potřebovat znát telefonní číslo a heslo pro komunikaci) a požádejte o zablokování eSIM případně rovnou o výměnu za novou SIM kartu (či eSIM profil). Obdržíte novou klasickou SIM kartu nebo aktivační kód ke stažení eSIM profilu do nového zařízení.
V případě, že potřebujete poslat vaše eSIM zařízení do servisu a zařízení je funkční (lze se s ním připojit k mobilní síti nebo Wi-Fi), doporučujeme provést smazání eSIM profilu z tohoto zařízení dle uživatelského návodu k zařízení. Před smazáním ze eSIM profilu se ujistěte, že je zařízení připojeno k internetu. Následně požádejte T‑Mobile o výměnu za klasickou SIM kartu nebo novou eSIM (pokud zařízení, které budete dočasně používat, podporuje eSIM).
V případě, že potřebujete poslat vaše eSIM zařízení do servisu a zařízení nefunguje (nelze se s ním připojit k mobilní síti nebo Wi-Fi), doporučujeme požádat T‑Mobile o výměnu za klasickou SIM kartu nebo novou eSIM (pokud zařízení, které budete dočasně používat, podporuje eSIM).
Fungují s eSIM služby, jako je přenos telefonního čísla, roaming a přesměrování?
Ano, eSIM se v tomto případě neliší od klasické SIM karty. Doporučujeme věnovat pozornost případným omezením ze strany výrobce zařízení příp. podmínkám vašeho tarifu.
Přeji si používat nositelnou elektroniku (např. hodinky) a současně i mobilní telefon tak, aby obě zařízení měla stejné telefonní číslo. Je to možné?
Ano, stejné telefonní číslo je možné využívat v Apple Watch s pomocí služby Apple Watch Connection. Více na webové stránce www.t-mobile.cz/applewatch.
Jak správně používat eSIM spolu s jinou SIM v roamingu na iPhone?
Pokud vycestujete mimo roaming EU s dual sim telefonem a použijete jednu národní (T‑Mobile CZ) a jednu místní SIM, je dobré dodržet několik pravidel, aby nedošlo při používání k nechtěné záměně SIM.
- Pečlivě si přečtěte pokyny výrobce o používání eSIM.
- Vhodně si pojmenujte jednotlivé SIM v Nastavení > Mobilní data > Mobilní tarify tak, abyste je na první pohled před voláním a odesíláním zpráv odlišili.
- Správně si zvolte, která SIM bude preferovaná pro hovory a která pro datové služby.
- Deaktivujte funkci „Přepínání mobilních dat" v Nastavení > Mobilní data > Mobilní data. Tato funkce umožní telefonu v průběhu hovoru použít data i na SIM, která není pro data vybraná.
- Před hovorem nebo odesláním zpráv věnujte pozornost zobrazené vybrané SIM, kliknutím na název ji můžete změnit, případně lze v Kontaktech u každého čísla vybrat preferovanou SIM.
- Nezapomeňte, že v roamingu mimo EU platíte i za příchozí hovory, které jsou směřovány na národní (T‑Mobile CZ) SIM.
Jak postupovat při přenosu vašeho původního profilu do nového zařízení?
Pokud chcete použít váš původní eSIM profil v novém zařízení, požádejte T‑Mobile o výměnu SIM karty (v tomto případě výměnu eSIM profilu). Kontaktujte, prosím, náš zákaznický servis nebo se obraťte na některou z našich prodejen. Pro výměnu (e)SIM si připravte informace o svém telefonním čísle a heslo pro komunikaci. Obdržíte nový aktivační kód, který si nahrajete do vašeho nového zařízení.
Kdy si mohu stáhnout svou eSIM při nové aktivaci nebo při přenosu čísla od jiného operátora?
V den aktivace nebo přenesení čísla se přihlašte na Můj T-Mobile - zadejte nově aktivované/ přenášené telefonní číslo. Heslo pro přihlášení Vám přijde na e-mailovou adresu zadanou v aktivační objednávce. Po přihlášení se dostanete na stránku s QR kódem ke stažení.
Číslo použijeme jen pro nezbytný kontakt.Více