Věnujte se svému podnikání a otázky evidence nechte na nás

Jednoduché – jak jen si dovedete představit

Spolehlivé řešení – od jedničky pokladních systémů (Wincor Nixdorf)

Se servisem – poradíme nonstop a opravíme další den (platí i o víkendech)

Na splátky – uplatněte slevu státu i s nákupem na splátky

Doporučujeme vám elektronické pokladny

Jednoduché zařízení umožňující PLU kódy, plnou podporou EET a tisk účtenek.

Kalkulačka

Kalkulačka

Parametry

S připojením k internetu
speciálně navrženým pro EET

Parametry

Zaplatíte

Jednorázově

8 464

Měsíčně

406

Jedno zařízení umožňující akceptaci karet, pokladní funkce a tisk účtenek.

MPOS

Platební terminál

Parametry

S připojením k internetu
speciálně navrženým pro EET

Parametry

Akceptace platebních karet

Parametry

Zaplatíte

Jednorázově

15 724

Měsíčně

739

Ceny jsou včetně DPH a platí na dobu neurčitou. Při využití platby na splátky je smlouva uzavírána na 2 roky.

Průběh evidence

1. Podnikatel namarkuje zboží a před tiskem účtenky putují údaje na finanční správu prostřednictím internetu.

2. Finanční správa zaeviduje účtenku a zašle unikátní ID jako potvrzení zpět podnikateli.

3. Podnikatel vytiskne účtenku, která obsahuje i unikátní kód finanční správy a předá jí zákazníkovi.

  1. Je potřeba zjistit, jestli se vás evidence tržeb týká a kdy máte být připraveni.
  2. S dostatečným předstihem, dle data účinnosti zákona, si zažádat o autentizaci skrze datovou schránku či na finančním úřadě. Bez autentizace totiž nezískáte certifikát, který je nutný pro účely evidence tržeb. Pokladnu je možné získat i bez certifikátu, ale pak ji lze využívat pouze jako pokladnu bez evidence tržeb.
  3. Vybrat vhodné zařízení dle svého podnikání (vhodné funkcionality, velikost, ergonomie, kompatibilita, způsob připojení k internetu, jednoduchost a rychlost dodání) a důvěry k partnerovi, který mi pokladnu poskytne.
  4. Nainstalovat, nastavit a vyzkoušet pokladnu (i s tímto krokem vám rádi a ochotně pomůžeme).
  5. Dále se věnovat svému podnikání spolu s evidencí tržeb.

Evidence se týká každé:

  • právnické osoby s podnikatelskou činností
  • podnikající fyzické osoby platící daně v ČR

Spuštění proběhne ve čtyřech fázích:

Fáze Subjekty Klasifikace NACE Účinnost
1 Ubytovací a stravovací služby 55 a 56 1. 12. 2016
2 Velkoobchod a maloobchod 45.1, 45.3, 45.4, pokud jde o obchod, 46 a 47 1. 3. 2017
3 Ostatní činnosti kromě vybraných řemesel a výrobních činností - 1. 3. 2018
4 Vybraná řemesla a výrobní činnosti - 1. 6. 2018
  • Je možné využít libovolné zařízení (pokladnu) komunikující skrz internet splňující legislativní podmínky.
  • Zařízení nemusí vypadat jako klasická pokladna, kterou známe z obchodů, ale může se jednat o spojení chytrého telefonu/tabletu s tiskárnou, o celý pokladní systém, speciální malou přenosnou pokladnu či jednoúčelové zařízení.
  • Připravujeme pro vás několik pokladních balíčků, abyste si vybrali ten nejvhodnější právě pro vás. Získáte ho na jednom místě se všemi potřebnými náležitostmi a hlavně máte zaručenou funkčnost spolu s maximální podporou při případných potížích.
  • U nás pořídíte pokladní balíček za jednorázovou cenu nižší, než bude sleva na dani.
  • Zákonodárci schválili jednorázovou slevu 5000 Kč na dani z příjmu fyzických osob, a to v roce vzniku povinnosti evidovat tržby
  • ukládat u finanční správy veškeré účtenky (z účtenky se neukládají položky, ale údaje o podnikateli a celková částka, DPH a sazba DPH) za platby hotovostní, kartou, stravenkami a dalšími druhy nahrazující peněžní prostředky
  • pomocí zařízení (pokladna, pokladní systém či aplikace, která může být v libovolném mobilu, tabletu, PC, ...)
  • komunikujícího online přes internet
  • pro právnické a podnikající fyzické osoby
  • s tím, že evidence bude spuštěna ve 4 fázích (1. fáze s účinností k 1. 11. 2016 pro stravovací a ubytovací služby)

Poradíme s výběrem pokladny

Lead ikona

Zdarma Vám zavoláme a pomůžeme Vám vybrat nejlepší řešení pro Vaše podnikání.

+420

Časté dotazy

V případě občasného přivýdělku nemusí sezónní prodejci tržby evidovat. Pokud tento občasný přivýdělek má povahu podnikání, bude evidence tržeb nutná (většina fyzických osob již tuto povinnost ví díky plnění povinností zákona o daních, v případě nejistoty je možné požádat institut závazného posouzení).

 

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Nemusí. Nicméně podnikatel účtenku vydat musí.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • Není nutné být neustále připojen, stačí, aby se zařízení připojilo při markování účtenky a došlo k ověření na finančním správě úřadě. 
  • V případě, že připojení selže a nepodaří se účtenka ověřit okamžitě, tak pokladna zkusí ověřit tržbu později.
  • Zákonná povinnost pro podnikatele ve standardním režimu je 48 hodin pro doručení tržby správci daně.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • Evidenci tržeb je nutné provádět pro platby hotovostí, kartou, stravenkami a dalšími druhy nahrazující peněžní prostředky (šeky, kupóny, žetony, směnky). 
  • Naopak není nutné evidovat platby převodem z účtu na účet či inkasní platbou - to vše v případě, že platba není zadána prostřednictvím povinného subjektu

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • právnické osoby s podnikatelskou činností a podnikající fyzické osoby platící daně v ČR
  • Sezónní prodejce a prodejci bez provozovny (stánkaři, kolotočáři, …)
  • V případě občasného přivýdělku nemusí sezónní prodejci tržby evidovat. Pokud tento občasný přivýdělek má povahu podnikání, bude evidence tržeb nutná (většina fyzických osob již tuto povinnost ví díky plnění povinností zákona o daních, v případě nejistoty je možné požádat institut závazného posouzení).

 

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • Podnikatel buď může upravit svůj stávající systém, nebo přejít na nový podporující EET a nemá nařízením dáno, jaké zařízení potřebuje.
  • Ceny za úpravu stávajícího systému se liší dle dodavatele a v mnoha případech může být zahrnuta ve standardním upgrade software. 
  • V mnoha ohledech se vyplatí koupit nové modernější zařízení, které bude díky vyšší konkurenci za zajímavé ceny. Společnost T-Mobile připravuje několik balíčků s tím, že podnikatel nalezne řešení s cenou nižší než je sleva na dani.
  • Podnikatel může uplatnit slevu na dani v roce, ve kterém mu nastala povinnost evidovat, a zároveň poprvé zaevidoval tržbu. Sleva je ve výši 5.000 Kč nejvýše však do částky kladného rozdílů mezi 15 % dílčího základu daně ze samostatné činnosti a základní slevy na poplatníka.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • Pokud prodejce nevyužívá platby podléhající evidenci. Například prodejce využívá převody z účtu na účet.
  • V případě občasného přivýdělku nemusí tržby evidovat ani sezónní prodejci. Pokud tento občasný přivýdělek má povahu podnikání, bude evidence tržeb nutná (většina fyzických osob již tuto povinnost ví díky plnění povinností zákona o daních, v případě nejistoty je možné požádat institut závazného posouzení).
  • Pořadatelů „ojedinělých“ akcí jako jsou plesy či jiné zábavy konající se jednou či dvakrát do roka.

 

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Není, podnikatel musí vydat účtenku vždy.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Ano, musí. Zákon se týká i prodejců, kteří jsou bez provozovny.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • Je možné využít libovolné zařízení (pokladnu) komunikující přes internet splňující legislativní podmínky. 
  • Zařízení nemusí vypadat jako klasická pokladna, kterou známe z obchodů, ale může se jednat o spojení chytrého telefonu/tabletu s tiskárnou, o celý pokladní systém, speciální malou přenosnou pokladnu či jednoúčelové zařízení.
  • Možné podoby EET: pokladna, pokladní systém či aplikace, která může být v libovolném mobilu, tabletu, PC, …

 

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Ano, musí. Na druhou stranu zákazník nemá povinnost si ji převzít

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • fiskální identifikační kód nebo podpisový kód (podpisový kód se musí uvádět v případech, kdy není povinnost uvádět fiskální identifikační kód)
  • daňové identifikační číslo
  • označení provozovny (místo evidence)
  • označení pokladního zařízení
  • pořadové číslo účtenky
  • datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky (pokud nedojde k online zaevidování)
  • celkovou částku tržby,
  • bezpečnostní kód poplatníka,
  • typ evidence (běžný či zjednodušený režim)

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

  • V případech, kdy podnikatel není schopen zajistit připojení (nízké procento oblastí bez možnosti pevného či mobilního pokrytí), využívá tak zvaný zjednodušený režim.
  • K využití zjednodušeného režimu je nutné požádat o výjimku.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Pak je možné od finančního úřadu získat certifikát pro každou pokladnu či jeden certifikát pro jednotlivou provozovnu či dokonce využívat jeden certifikát pro celou firmu.

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Základní údaje:

  • DIČ (daňové identifikační číslo poplatníka)
  • označení provozovny
  • označení pokladního zařízení
  • pořadové číslo účtenky
  • datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky (pokud nedojde k online zaevidování)
  • celková částka tržby
  • bezpečnostní kód poplatníka
  • podpisový kód poplatníka
  • typ evidence (běžný či zjednodušený režim)

Další údaje o evidované tržbě:

  • celková částka plateb určených k následnému čerpání
  • celková částka plateb, které jsou následným čerpáním nebo zúčtováním platby
  • daňové identifikační číslo poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje
  • základ daně z přidané hodnoty a daň podle sazeb daně z přidané hodnoty
  • celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro cestovní službu
  • celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro prodej použitého zboží

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Velmi nízké = mezní doba odezvy pro evidenci tržby je definována na 2 sekundy. Pokud nedojde k evidenci tržby během této doby, má podnikatel 48 hodin na evidenci tržby v případě standardního režimu.

 

Pomohla vám tato odpověď?

Tento formulář slouží pouze k ohodnocení odpovědi. V případě požadovaného zpětného kontaktu, využijte prosím kontaktní formulář zde.

Děkujeme za Vaše hodnocení

Podmínky

Podmínky EET (87 KB)
Zobrazit
Ceník služby Elektronická pokladna (44 KB)
Zobrazit
Manuál k portálu Moje pokladna (342 KB)
Zobrazit
Manuál k aplikaci Moje pokladna (627 KB)
Zobrazit