Již řadu let se snažíme poskytovat tu nejkvalitnější péči v rámci mobilních, pevných a ICT služeb. V současné době se však na trhu mění situace, a to zejména s ohledem na dvoucifernou inflaci a zvyšování nákladů na elektřinu až na čtyřnásobek. Tento trend bohužel zvyšuje náklady potřebné pro poskytování služeb v kvalitě, na jakou jste zvyklí. S ohledem na vývoj ekonomiky jsme tedy nuceni upravit Obchodní podmínky, abychom byli schopni reagovat na tuto situaci i do budoucna.
Co bude pro zákazníky s Rámcovou smlouvou jinak?
Jedná se o navýšení ceny poskytovaných služeb o 10,7 % a vložení inflační doložky do smluvních podmínek. Jednorázové zvýšení ceny uplatníme výhradně na koncové ceny sjednané v příloze Zvláštní smluvní podmínky (dále jen „ZSP"), které jsou součástí vaší Rámcové smlouvy (dále též jen „Smlouva"). Navýšení se bude týkat jak měsíčního paušálu, tak příp. jednotkových cen za provoz u cen/slev individuálně sjednaných v ZSP.
O jednostranné změně smluvních podmínek jsme vás 15. 8. 2022 už informovali dopisem. Nyní se tedy můžete podívat na Zvláštní smluvní podmínky, kterých se změny dotýkají. Tento dokument naleznete na B2B Portálu, stačí ho jen stáhnout. Pro vaši lepší orientaci jsme změny vyznačili barevně. Tento dokument je přístupný pouze administrátorským rolím ZO (Zodpovědná osoba) a OM (Obchodní manažer).
Jde o individuálně sjednané ceny v rozsahu těchto služeb. U standardního ceníku nedochází k žádným změnám.
- Mobilní hlasové služby (vč. SMS a MMS)
- Mobilní internet
- Mezinárodní hovory (vč. SMS a MMS)
- Roaming
- M2M služby
Jak se bude zvýšení vypočítávat?
Pokud je vaše stávající koncová cena individuálně sjednaná na přesnou částku, použijeme k výpočtu nové ceny následující vzorec:
Nová cena (bez DPH) = stávající sjednaná cena (bez DPH) x koeficient 1.107
Příklad: Aktuálně využíváte Tarif Pro Firmu za individuálně sjednanou smluvní cenu měsíčního paušálu 300 Kč, nová cena po navýšení činí 300 Kč bez DPH x 1.107 = 332.10 Kč bez DPH
Pokud je vaše stávající koncová cena sjednaná procentuální slevou z ceníkové ceny, použijeme k výpočtu nové ceny následující vzorec:
Nová cena (bez DPH) = ceníková cena minus stávající sleva (bez DPH) x koeficient 1.107
Příklad: Aktuálně využíváte mobilní internet 30 GB se slevou 30 % z ceníkové ceny, ceníková cena měsíčního paušálu činí 300 Kč bez DPH, aktuálně platíte tedy 210 Kč bez DPH, vaše nová cena tedy bude 210 x 1.107 = 232.47 Kč bez DPH
Uvedené příklady nemusí odpovídat cenové nabídce, ale pouze ilustrují matematický výpočet. Zaokrouhlování koncových cen po navýšení bude probíhat matematicky na dvě desetinná místa. Výpočet probíhá v částkách cen bez DPH.
Kdy?
Nové ceny budou platit od 1. října 2022, ale k reálnému navýšení účtovaných cen za poskytnuté služby dojde vzhledem k technickým možnostem v průběhu října či listopadu 2022. Za zúčtovací období, ve kterém dojde k reálnému přenastavení cen (říjen/listopad 2022), obdržíte vyúčtování služeb s rozdělením částek podle původních a nových cen.
Doručení informace o změně a dotazy
V průběhu srpna jsme dopisem oslovili všechny zákazníky, kterých se dané změny týkají. Součástí oznámení je informace o inflační doložce.
S dotazy se můžete obrátit na: business@t-mobile.cz.
Ověřte si stávající ceny v sekci Rámcová smlouva
Časté dotazy
Podívejte se
na nejčastější dotazy zákazníků.
Vaši
otázku jsme už možná zodpověděli.
Zjistěte odpověď
bez čekání.
U jakých služeb budou navýšeny ceny?
Navýšení cen se dotkne mobilních hlasových služeb (vč. SMS a MMS), mobilního internetu, mezinárodních hovorů, M2M služeb a roamingu a bude ve výši 10,7 %, tedy pod hranicí aktuální úrovně inflace, která v červnu dosáhla až 17,2 %. Snažíme se pro naše zákazníky neustále držet ceny na co nejnižší hranici, nicméně vzhledem k aktuálnímu dění ve světě i u nás již bohužel nebylo možné držet cenovou politiku v původní výši.
Od kdy se navýšení cen projeví?
K navýšení cen u našich služeb dojde od 1. 10. 2022 a dotkne se firemních zákazníků. K navýšení ceny, kterou Vám účtujeme za poskytnuté služby, dojde vzhledem k technickým možnostem v průběhu října či listopadu 2022.
Proč zrovna 10,7 %?
Snažili jsme se najít takovou minimální udržitelnou hladinu navýšení, abychom byli stále schopni dodávat našim zákazníkům služby v maximální kvalitě, na kterou jsou zvyklí.
Je nějaká šance, že se mi navýšení cen vyhne?
Mobilní služby patřily mezi poslední služby, které dlouhodobě nepodléhaly inflaci a držely se na původní cenové hladině. S navyšováním cen jsme vyčkávali, nicméně situace na trhu byla již neudržitelná. Navýšení, které se dotkne firemních zákazníků, je definitivní.
Co když s tím nebudu souhlasit?
Každý zákazník má samozřejmě nárok na odstoupení od smlouvy do jednoho měsíce od doručení dopisu.
Proč navyšujete ceny, když už teď máme jedny z nejdražších mobilních služeb v EU?
Česká republika má jednu z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších sítí v Evropě a její kvalita se odráží i v investicích. Společnost T-Mobile neustále investuje do rozvoje mobilní sítě a její bezpečnosti včetně nejmodernější sítě 5G. Cena za služby reflektuje výrazně vyšší kvalitu, stabilitu a spolehlivost, která je dnes důležitější než kdy jindy. Za uplynulé dva roky investice do kvality sítě společnosti T-Mobile činily 10 miliard korun.
Můžete mi poslat smlouvu? Nemohu ji dohledat a chci se podívat na její konkrétní body.
V případě jakýchkoliv požadavků ohledně vaší smlouvy prosím kontaktujte svého obchodního zástupce, nebo zákaznickou linku.
Kterých zákazníků se navýšení cen týká?
Zdražení se dotkne firemních zákazníků s Rámcovou smlouvou, kteří využívají mobilní a datové služby.
Co bude jinak pro zákazníky se Smlouvou o Firemním řešení/Smlouvou o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací?
Mění se ty podmínky, které jsou nedílnou součástí vaší smlouvy. Dobrá zpráva však je, že na základě této změny se aktuálně nemění nic v rámci cen za čerpané služby. Pokud by se však v budoucnu změnilo některé z kritérií uvedených ve vašich podmínkách, může ke změně cen dojít. Zde naleznete jejich rozsah:
Informace pro Smluvního partnera
Obchodní podmínky Smlouvy o Firemním řešení
- Doplnění inflační doložky jako nového odstavce 7.8 Podmínek.
- Plošná změna způsobu účtování spotřeby elektrické energie pro služby datových center v novém odstavci 7.9 Podmínek.
- Doplnění ujednání souvisejících s neposkytnutím součinnosti zákazníka pro službu v novém odstavci 8.15 Podmínek.
Informace pro Účastníka
Všeobecné podmínky poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací
- Doplnění inflační doložky jako nového bodu 7.10 Podmínek.
- Doplnění ujednání souvisejících s neposkytnutím součinnosti účastníka pro službu jako nového bodu 7.11 Podmínek.
- Plošná změna způsobu účtování spotřeby elektrické energie pro služby datových center v novém bodu 1.3 v Části B Podmínek (ICT služby a další služby).
Kdy?
Nové Obchodní podmínky/Všeobecné podmínky (dle typu Smlouvy) budou mít platnost ke dni 1. 12. 2022.
Doručení informace o změně a dotazy
V průběhu srpna budeme dopisem oslovovat všechny zákazníky, kterých se dané změny týkají.
S dotazy se můžete obrátit na: business@t-mobile.cz.
Časté dotazy
Podívejte se
na nejčastější dotazy zákazníků.
Vaši
otázku jsme už možná zodpověděli.
Zjistěte odpověď
bez čekání.
Co přesně se stane k 1. 12. 2022?
Od 1. prosince vstupují v platnost nové Obchodní podmínky/Všeobecné podmínky, které obsahují několik změn včetně inflační doložky.
Co znamená inflační doložka a proč je ve smlouvě?
Inflační doložka definuje, v jaké míře je možné upravovat meziročně cenu za poskytované služby v souvislosti s mírou inflace. Tuto doložku, která zvyšuje předvídatelnost úpravy ceny, zavádíme, protože chceme být transparentní vůči našim zákazníkům. Výši inflace stanovuje Český statistický úřad každý rok vždy v lednu.
Odkdy se může inflační doložka aplikovat?
Inflační doložka se začne aplikovat nejdříve od ledna 2023.
O kolik se mohou ceny zvednout?
Navýšení cen jednotlivých služeb je stanovené podle výše míry inflace, která je stanovena Českým statistickým úřadem vždy do 15. ledna každého kalendářního roku.
Kde najdu, že máte právo jednostranně měnit Podmínek?
Ustanovení je zakotveno ve Smlouvě o Firemním řešení odst. 11.5. vzorového dokumentu, ve Všeobecných obchodních podmínkách odst. 4.1.2 a dále tato pravidla určuje Zákon o elektronických komunikacích.
Co mám udělat, pokud nebudu se změnou Podmínek souhlasit?
Každý zákazník má nárok na odstoupení od smlouvy do jednoho měsíce od doručení oznámení.
Jak se změní způsob účtování elektrické energie pro služby datových center?
Nově budeme elektrickou energii datových center účtovat dle spotřebovaných kWh s definovanou cenou na kalendářní rok. Zatímco stávající účtování probíhá po 100W blocích. Podrobné informace naleznete v odstavci 7.9 Obchodních podmínek, Všeobecných obchodních podmínek.
Co znamená neposkytnutí součinnosti zákazníka?
Součinnost zákazníka potřebujeme například při instalaci nových zařízení T-Mobile. V případě že by nám zákazník neumožnil vstup do prostor, kde má být umístěno, nebo nezajistil napájení elektrickou energií, považujeme to za neposkytnutí součinnosti zákazníka. Podrobné informace naleznete v odstavci 8.15 Obchodních podmínek, nebo odstavci 7.11 Všeobecných obchodních podmínek.
Zlepšujeme naše služby
pro váš lepší komfort a zážitek
Co nejvyšší kvalita a dostupnost našich služeb je naší prioritou. I přes rostoucí náklady na energie, se snažíme vám neustále přinášet technologické novinky a zlepšovat celkové pokrytí. Co konkrétně vám přinášíme?